| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Facebook - być tam czy nie być?

Facebook - być tam czy nie być?

Facebook to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy. W samej Polsce korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Jak odnaleźć się w tym świecie i dlaczego warto promować tam swój biznes?

Facebook służy nie tylko do kontaktu z rodziną czy znajomymi. Przeciętny użytkownik szuka tam też najnowszych informacji i rozrywki. Celebryci wykorzystują go do kontaktu z fanami, a marki, by zaskarbić sobie lojalność klientów.  Wbrew pozorom z Facebooka korzystają nie tylko nastolatkowie. Prawie ¼ polskich użytkowników to osoby powyżej 40 roku życia. Istnieje zatem duża szansa, że znajdziemy tam naszych klientów. A tam gdzie są nasi klienci - tam powinniśmy być i my.

 
Trochę teorii


Fanpage to indywidualna strona instytucji na Facebooku, wokół której gromadzą się fani - wszystkie osoby, które kliknęły „Lubię to!”.  Dlaczego ktoś staje się fanem danego profilu? Powody są różne: przywiązanie do marki, chęć poznania jej bliżej, bycia na bieżąco z informacjami na jej temat. Często też konkretne korzyści, jakie daje dołączenie do grona fanów, na przykład kupony rabatowe, konkursy, testowanie produktów. Zamieszczane przez markę treści mogą dotyczyć informacji o nowościach w ofercie - często to właśnie fani na Facebooku jako pierwsi dowiadują się o nowych produktach. Fanpaage to doskonałe miejsce, by zdradzać ciekawostki na temat firmy, omawiać najnowsze trendy w danej branży, a także prosić użytkowników o opinie.


Zobacz: CSR - spółka odpowiedzialna społecznie

 
Co mi to da?


Obecność naszej marki na Facebooku to sposób na dotarcie do naszych klientów. Przez mniej zobowiązujący charakter komunikacji możemy nie tylko dać się lepiej poznać fanom, ale i odwrotnie: poznać potrzeby i zdanie naszego klienta. Dobrze prowadzony fanpage to idealne narzędzie budowania lojalności konsumenta. Wejście w dialog z marką utwierdza fana w przekonaniu, że lubiana przez niego firma dba o każdego użytkownika i liczy się z każdą opinią.


Umiejętnie prowadzony profil na Facebooku może być również narzędziem sprzedażowym. Aby tak się stało, naszych fanów powinniśmy traktować wyjątkowo: to im jako pierwszym prezentować nowe produkty, pytać o opinię, przygotowywać specjalne zniżki. Badania pokazują, że facebookowicze czekają na specjalne oferty, przygotowane tylko dla nich i chętnie je wykorzystują.


Samemu czy przez agencję?


Prowadzenie profilu na Facebooku nie jest tak proste, jak się wydaje. Coraz trudniej zebrać grono lojalnych fanów i przebić się z wartościowym komunikatem w gąszczu informacji. Są dwie drogi: można zlecić prowadzenie naszego profilu agencji PR albo prowadzić samemu. Niektóre agencje przygotowują również szkolenia, jak prowadzić komunikację na Facebooku. Warto rozważyć obie opcje - wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować swoją markę i dowiedzieć się jakie treści zainteresują użytkownika.


Profil firmowy na Facebooku to znak, że firma jest nowoczesna i stara się być bliżej swoich klientów. Jeśli decydujemy się na założenie firmowego fanpage, zadbajmy o dobre przygotowanie i wysoki poziom komunikacji. Fani z pewnością docenią nasze starania.


Zobacz: Promocja firmy i marki - interaktywne video

 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Romuald Pilitowski

Prezes Zarządu Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »