| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

Marketing treści to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów i wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Polega na oferowaniu internautom-klientom ciekawych i atrakcyjnych treści. Mogą to być porady praktyczne, artykuły eksperckie, nowości branżowe, recenzje i opinie specjalistów, zdjęcia dużej rozdzielczości, atrakcyjne filmy video – nie tylko czysto reklamowe, gry interaktywne.

Marketing treści musi odpowiadać potrzebom klientów - informować, udzielać porad, angażować w dialog oraz także bawić. Wartościowe treści firma może swoim klientom dostarczać różnymi kanałami: własna strona internetowa, blog, gry, profile w mediach społecznościowych, biuletyny i gazetki firmowe, itp.

Administratorzy największych portali internetowych i firmowych stron już dawno dostrzegli, że czym więcej wartościowych treści, tym więcej użytkowników. A liczba odsłon to tylko jeden z ważniejszych wskaźników przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Marketing treści to także sposób na zdobycie nowych klientów. Wartościowe treści mają pośredni i bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem i profilem działalności firmy. Klienci przecież w większości wybierają firmy wysoko notowane w wyszukiwarkach.

Obecnie poprzez marketing treści można już nie tylko pośrednio, ale także bezpośrednio wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Pośredni wpływ polega na generowaniu dużej liczby odsłon portalu oraz linkowaniu do niego. Internauci znajdując ciekawe treści, sami umieszczają odnośniki do takich portali i dzielą się informacjami o nich z innymi internautami.

Od niedawna wartościowe treści mają bezpośredni wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Choć Google od dawna wskazywało, że wartościowe treści to jeden z ważniejszych czynników przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania, to jednak dopiero ostatnia zmiana algorytmu wprowadzona pod kryptonimem Penguin zrobiła w tej kwestii duży krok do przodu. Roboty Google o wiele skuteczniej odsiewają teksty stworzone na potrzeby SEO od tekstów fachowych. Nie mają dużego znaczenia już takie wskaźniki jak częstotliwość użycia fraz kluczowych. Roboty coraz trafniej potrafią interpretować jakość publikowanych treści.

Marketing treści to dobry sposób na pozyskanie najbardziej wartościowych klientów. Według ekspertów klient wartościowy to klient wymagający, stawiający na jakość. Dla tej grupy klientów cena nie odgrywa tak dużej roli. Poszukują oni produktów najwyższej jakości, zaawansowanych technologicznie, wszelkich nowości. To także klient lojalny, przywiązany do firmy czy marki. O takiego klienta trwa zacięta walka. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na jego przyciągnięcie jest właśnie marketing treści.

Marketing treści to nie tylko sposób na przyciągnięcie wartościowego klienta. To także sposób na zbudowanie pożądanego przez firmę wizerunku. Oferowanie wartościowych treści na stronach firmowych to wyraz szacunku i zaufania do klienta. Z wielu badań wynika, że klienci właśnie w Internecie coraz częściej szukają informacji o firmach i produktach. Od Internetu oczekują więcej niż od innych mediów, szczególnie od mediów społecznościowych. Oczekują od firm dokładnych informacji o produktach, procesie produkcji, zastosowanych materiałach. Chcą także, aby z nimi firma dzieliła się pierwsza swoimi nowinkami. Oczekują także specjalnych promocji, darmowych próbek czy produktów testowych. Użytkownicy social mediów są także otwarci na propozycje współpracy przy projektowaniu i wymyślaniu nowych pomysłów (crowdsourcing).

Chcąc sprostać wizerunkowi firmy, która chce uczciwie i solidnie informować klientów o swojej działalności, nie wolno ignorować tego zadania. W zamian firmy mogą oczekiwać zaangażowania klientów na swoich profilach, aktywnego komentowania działalności firmy i recenzji nowych produktów. Otwarta postawa informacyjna firm podnosi zaufanie klientów. Wszyscy marketingowcy wiedzą, że każda pozytywna recenzja prawdziwego klienta jest na wagę złota.

Marketing treści to strategia komunikacji firm w Internecie stosowana jeszcze stosunkowo rzadko. Firmy jeszcze nie do końca są przekonane, że poprzez publikacje wartościowych treści można zwiększyć sprzedaż. Skupiają się głównie na działaniach, które przynoszą bardzo szybkie efekty. Publikowanie wartościowych treści to strategia długofalowa, która efekty w zakresie sprzedaży przyniesie nieco później niż zwykła reklama. Podobnie sprawa wygląda w zakresie kreowania wizerunku. Tylko, że tutaj większość działań przynosi efekt nieco później.

Marketing treści jest także bardzo kosztowny. Produkcja wartościowych treści to wymagające zajęcie. To wyjaśnia, dlaczego firmy nie decydują się na taką strategię komunikacji. Duże firmy z ogromnymi budżetami na marketing, które podążają nowymi trendami w marketingu, stosują już marketing treści w Internecie na szeroką skalę. Mniejsze muszą się do tego przekonać. Wydaje się, że kolejne zmiany algorytmu Google dostarczą im przekonujących argumentów w tej materii.

 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sergiusz Felbur

Prawnik, specjalista ds. produktów prawnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »