| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jak zaprojektować dobrze pozycjonowaną firmową strone www

Jak zaprojektować dobrze pozycjonowaną firmową strone www

Wielu niedoświadczonych twórców stron internetowych wpierw projektuje i tworzy stronę WWW, a następnie dokonuje jej optymalizacji pod kątem SEO. Najlepszym rozwiązaniem jest myślenie o SEO już w trakcie projektowania strony. To nie tylko rozwiązanie tańsze, ale także o wiele bardziej efektywne.

Strona stworzona zgodnie z założeniami SEO ma szansę być „widzialną” w wyszukiwarce dla potencjalnego klienta praktycznie z chwilą jej uruchomienia (oczywiście potrzebny jest pewien czas do indeksacji strony przez wyszukiwarkę).


Projekt strony internetowej, zwłaszcza strony małej firmy, najczęściej opiera się na wybujałej wyobraźni jej właściciela. Według tej wizji strona firmowa ma być efektowna, a użytkownik - potencjalny klient - na jej widok ma wydać z siebie okrzyk zachwytu „wow”. Częstym błędem jest także bezmyślne wzorowanie się na konkurencji. Tymczasem strona internetowa powinna być projektowana i tworzona pod kątem dwóch jej zasadniczych celów taktycznych (cel strategiczny zawsze związany jest z pozyskaniem nowego klienta). Strona ma być funkcjonalna -przejrzysta i łatwa w obsłudze, nawet dla zupełnego laika internetowego. Ponadto powinna być widzialna w wyszukiwarce dla potencjalnego klienta. Oczywiście, aspektu wizualnego nie należy ignorować. Nie powinien on jednak przysłonić tych dwóch celów taktycznych.

Pierwszy cel można osiągnąć trzymając się zasad web usability. To ogólne zasady projektowania stron internetowych pod kątem ich ergonomii. Zaprojektowany i stworzony w myśl tych zasad serwis jest intuicyjny i łatwy w obsłudze dla internautów. Dzięki zastosowaniu zasad web usability, potencjalny klient może szybko dotrzeć do informacji. W efekcie wpłynie to na jego odbiór firmy i podejmowane później decyzje.

Drugi cel można osiągnąć, stosując przy projektowaniu i tworzeniu strony zasady SEO (Search Engine Optimization). Najważniejsze elementy, o których należy pomyśleć już w fazie projektowania strony tak, by była ona widzialna w wyszukiwarce, to poprawny, z punktu widzenia wyszukiwarek, kod strony, starannie napisane teksty zawierające kluczowe hasła, poprawnie oznaczone materiały video i zdjęcia oraz perfekcyjnie zaplanowana sieć linków wewnętrznych i zewnętrznych. Te elementy mają najważniejszy wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwania na związane z firmą frazy kluczowe.

Już na etapie tworzenia strony internetowej należy czuwać na poprawnością kodu strony, nie tylko pod kątem technicznych wytycznych Google, ale także SEO (które notabene także muszą być zgodne z założeniami Google). Podstawowa zasada brzmi: w pliku źródłowym należy zachować proporcję między tekstem a kodem HTML. Strona powinna być „napisana” w sposób przyjazny dla wyszukiwarki. Poprawnie skonstruowany kod strony to duże ułatwienie dla robota Google, który łatwiej (szybciej) będzie się po niej poruszał i prędzej odnajdzie najważniejsze informacje, potrzebne do prawidłowego przyporządkowania strony do danych fraz kluczowych. Dzięki temu szczególnie sprawnie odczyta tagi title i description oraz nagłówki h1-h6 (tagi umieszczamy tylko raz na każdej stronie, muszą być domknięte). Należy także używać takich znaczników jak . Stworzenie Google Sitemap przyspieszy indeksację.

Znaczenie ma także objętość kodu. Im mniej kodu, tym szybszy transfer danych - a co za tym idzie, szybsze ładowanie strony. Pierwszy krok na drodze do obniżenia wielkości strony to przeniesienie stylów CSS i skryptów do zewnętrznego pliku arkusza stylów. Strona napisana w przyjazny sposób to także większe możliwości jej szybkiej modyfikacji w przyszłości. Aktualizowanie strony jest przecież rzeczą niezbędną.

Copywriting to pisanie wszelkiego rodzaju tekstów reklamowych i sloganów do folderów, prospektów, prasy i innych nośników reklamy. Ich celem, przeważnie w połączeniu z obrazem, jest skłonienie potencjalnego klienta do zakupu produktu lub skorzystania z usług firmy. Z kolei SEO copywriting to pisanie na potrzeby Internetu.

Idealny tekst reklamowy zamieszczony na stronie internetowej musi skłonić internautę - klienta do podjęcia działania (najczęściej zakupu produktu lub usługi), a wyszukiwarkę Google nakłonić do umieszczenia danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z profilem działalności firmy.

O ile sam copywriting to zajęcie nienowe, to SEO copywriting jest domeną ostatnich kilku lat, związanych z rozwojem Internetu i pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie napisania tekstów reklamowych na firmową stronę doświadczonym specjalistom w tym zakresie. Dzięki temu unikniemy wielu błędów, które popełniają niedoświadczeni twórcy stron. Pierwszy - to bezmyślne przenoszenie tekstów reklamowych z folderów drukowanych firmy na stronę internetową. Drugi - to bezsensowne upychanie fraz kluczowych w tekście, przez co tekst robi się „nieczytelny” i sztuczny.

Pisząc teksty reklamowe na stronę internetową we własnym zakresie, należy trzymać się kilku zasad.

Po pierwsze, zachować optymalny stosunek ilości wystąpień słów kluczowych do całkowitej liczby słów na stronie lub w tekście. W tym względzie nie ma jasno określonego poziomu. Doświadczony SEO copywriter powinien kierować się tutaj wyczuciem. Słowa kluczowe powinien umiejętnie i naturalnie wplatać w tekst reklamowy. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w różnych miejscach tekstu. Copywriterzy powinni także używać ich synonimów, a same słowa kluczowe stosować nie tylko w liczbie pojedynczej, ale także mnogiej, odmieniać je przez przypadki, używać słów bliskoznacznych. Google już od kilku lat dosyć dobrze sobie radzi z synonimami. Potrafi także analizować treść całego tekstu pod kątem słów kluczowych. Ponadto skuteczniej rozpoznaje frazy zbliżone tematycznie.

Po drugie, należy pamiętać, aby nie używać słów kluczowych we wszystkich tekstach na stronie, może to skutecznie zniekształcić ich sens.

Po trzecie, trzeba pamiętać, żeby słowa kluczowe umieszczać, wtedy kiedy to możliwe, w tytule witryny, na początku opublikowanego tekstu na stronie oraz w meta tagu description.

Po czwarte, a właściwie po pierwsze, każdy tekst zamieszczony na stronie internetowej musi być całkowicie oryginalny. Wszelkie plagiaty szybko zostaną wychwycone przez Google, co skończyć się może nawet usunięciem strony z indeksu wyszukiwań.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Strict Minds Communication

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »