REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zaprojektować dobrze pozycjonowaną firmową strone www

REKLAMA

Wielu niedoświadczonych twórców stron internetowych wpierw projektuje i tworzy stronę WWW, a następnie dokonuje jej optymalizacji pod kątem SEO. Najlepszym rozwiązaniem jest myślenie o SEO już w trakcie projektowania strony. To nie tylko rozwiązanie tańsze, ale także o wiele bardziej efektywne.

Strona stworzona zgodnie z założeniami SEO ma szansę być „widzialną” w wyszukiwarce dla potencjalnego klienta praktycznie z chwilą jej uruchomienia (oczywiście potrzebny jest pewien czas do indeksacji strony przez wyszukiwarkę).

REKLAMA

REKLAMA


Projekt strony internetowej, zwłaszcza strony małej firmy, najczęściej opiera się na wybujałej wyobraźni jej właściciela. Według tej wizji strona firmowa ma być efektowna, a użytkownik - potencjalny klient - na jej widok ma wydać z siebie okrzyk zachwytu „wow”. Częstym błędem jest także bezmyślne wzorowanie się na konkurencji. Tymczasem strona internetowa powinna być projektowana i tworzona pod kątem dwóch jej zasadniczych celów taktycznych (cel strategiczny zawsze związany jest z pozyskaniem nowego klienta). Strona ma być funkcjonalna -przejrzysta i łatwa w obsłudze, nawet dla zupełnego laika internetowego. Ponadto powinna być widzialna w wyszukiwarce dla potencjalnego klienta. Oczywiście, aspektu wizualnego nie należy ignorować. Nie powinien on jednak przysłonić tych dwóch celów taktycznych.

Pierwszy cel można osiągnąć trzymając się zasad web usability. To ogólne zasady projektowania stron internetowych pod kątem ich ergonomii. Zaprojektowany i stworzony w myśl tych zasad serwis jest intuicyjny i łatwy w obsłudze dla internautów. Dzięki zastosowaniu zasad web usability, potencjalny klient może szybko dotrzeć do informacji. W efekcie wpłynie to na jego odbiór firmy i podejmowane później decyzje.

Drugi cel można osiągnąć, stosując przy projektowaniu i tworzeniu strony zasady SEO (Search Engine Optimization). Najważniejsze elementy, o których należy pomyśleć już w fazie projektowania strony tak, by była ona widzialna w wyszukiwarce, to poprawny, z punktu widzenia wyszukiwarek, kod strony, starannie napisane teksty zawierające kluczowe hasła, poprawnie oznaczone materiały video i zdjęcia oraz perfekcyjnie zaplanowana sieć linków wewnętrznych i zewnętrznych. Te elementy mają najważniejszy wpływ na pozycję strony w rankingu wyszukiwania na związane z firmą frazy kluczowe.

Kod strony

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Już na etapie tworzenia strony internetowej należy czuwać na poprawnością kodu strony, nie tylko pod kątem technicznych wytycznych Google, ale także SEO (które notabene także muszą być zgodne z założeniami Google). Podstawowa zasada brzmi: w pliku źródłowym należy zachować proporcję między tekstem a kodem HTML. Strona powinna być „napisana” w sposób przyjazny dla wyszukiwarki. Poprawnie skonstruowany kod strony to duże ułatwienie dla robota Google, który łatwiej (szybciej) będzie się po niej poruszał i prędzej odnajdzie najważniejsze informacje, potrzebne do prawidłowego przyporządkowania strony do danych fraz kluczowych. Dzięki temu szczególnie sprawnie odczyta tagi title i description oraz nagłówki h1-h6 (tagi umieszczamy tylko raz na każdej stronie, muszą być domknięte). Należy także używać takich znaczników jak . Stworzenie Google Sitemap przyspieszy indeksację.

Znaczenie ma także objętość kodu. Im mniej kodu, tym szybszy transfer danych - a co za tym idzie, szybsze ładowanie strony. Pierwszy krok na drodze do obniżenia wielkości strony to przeniesienie stylów CSS i skryptów do zewnętrznego pliku arkusza stylów. Strona napisana w przyjazny sposób to także większe możliwości jej szybkiej modyfikacji w przyszłości. Aktualizowanie strony jest przecież rzeczą niezbędną.

Teksty na stronie WWW według zasad SEO copywritingu

Copywriting to pisanie wszelkiego rodzaju tekstów reklamowych i sloganów do folderów, prospektów, prasy i innych nośników reklamy. Ich celem, przeważnie w połączeniu z obrazem, jest skłonienie potencjalnego klienta do zakupu produktu lub skorzystania z usług firmy. Z kolei SEO copywriting to pisanie na potrzeby Internetu.

Idealny tekst reklamowy zamieszczony na stronie internetowej musi skłonić internautę - klienta do podjęcia działania (najczęściej zakupu produktu lub usługi), a wyszukiwarkę Google nakłonić do umieszczenia danej strony wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z profilem działalności firmy.

O ile sam copywriting to zajęcie nienowe, to SEO copywriting jest domeną ostatnich kilku lat, związanych z rozwojem Internetu i pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie napisania tekstów reklamowych na firmową stronę doświadczonym specjalistom w tym zakresie. Dzięki temu unikniemy wielu błędów, które popełniają niedoświadczeni twórcy stron. Pierwszy - to bezmyślne przenoszenie tekstów reklamowych z folderów drukowanych firmy na stronę internetową. Drugi - to bezsensowne upychanie fraz kluczowych w tekście, przez co tekst robi się „nieczytelny” i sztuczny.

Pisząc teksty reklamowe na stronę internetową we własnym zakresie, należy trzymać się kilku zasad.

Po pierwsze, zachować optymalny stosunek ilości wystąpień słów kluczowych do całkowitej liczby słów na stronie lub w tekście. W tym względzie nie ma jasno określonego poziomu. Doświadczony SEO copywriter powinien kierować się tutaj wyczuciem. Słowa kluczowe powinien umiejętnie i naturalnie wplatać w tekst reklamowy. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w różnych miejscach tekstu. Copywriterzy powinni także używać ich synonimów, a same słowa kluczowe stosować nie tylko w liczbie pojedynczej, ale także mnogiej, odmieniać je przez przypadki, używać słów bliskoznacznych. Google już od kilku lat dosyć dobrze sobie radzi z synonimami. Potrafi także analizować treść całego tekstu pod kątem słów kluczowych. Ponadto skuteczniej rozpoznaje frazy zbliżone tematycznie.

Po drugie, należy pamiętać, aby nie używać słów kluczowych we wszystkich tekstach na stronie, może to skutecznie zniekształcić ich sens.

Po trzecie, trzeba pamiętać, żeby słowa kluczowe umieszczać, wtedy kiedy to możliwe, w tytule witryny, na początku opublikowanego tekstu na stronie oraz w meta tagu description.

Po czwarte, a właściwie po pierwsze, każdy tekst zamieszczony na stronie internetowej musi być całkowicie oryginalny. Wszelkie plagiaty szybko zostaną wychwycone przez Google, co skończyć się może nawet usunięciem strony z indeksu wyszukiwań.

 

Linki wewnętrzne i zewnętrzne

Przy tworzeniu strony internetowej, warto już na etapie projektu perfekcyjnie zaplanować siatkę linków wewnętrznych i zewnętrznych. Poprawne linkowanie w obrębie własnej witryny wbrew pozorom ma duże znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Implikuje to poprawne planowanie i opisanie wszystkich podstron.

Poprawne dodawanie linków z zewnętrznych serwisów to jeden z ważniejszych elementów, obok samej struktury strony, które wpływają na pozycję w wyszukiwarkach. Nie tylko poprawne ich poprowadzenie oraz umieszczenie w całej siatce linków ma znaczenie. Kluczowym elementem jest jakość linków prowadzących do strony i ich opisanie. Linki to rzecz bardzo ważna - to na ich podstawie Google oceni popularność strony. W przypadku braku backlinków, działania związane z poprawną konstrukcją strony WWW, będą może nie tyle zmarnowane, ale nie przyniosą oczekiwanego efektu.

Najcenniejszymi linkami do naszej strony są te pochodzące z witryn sprawdzonych, powszechnie cenionych w Internecie. Dużą wartość mają backlinki pochodzące ze stron o ugruntowanej pozycji w Internecie, które swoje zaufanie zbudowały dzięki długiej obecności w indeksie wyszukiwarek. Wartość linków zależna jest także od anchor tekstów. Linki mają największą wartość, kiedy podlinkowana jest fraza, na którą chcemy pozycjonować nasza stronę. Manipulowanie anchor tekstem jest niemile widziane przez wyszukiwarki. Największą wartość mają linki pochodzące ze stron związanych tematycznie z naszą branżą. Jeśli prowadzimy internetowy sklep z rowerami, to bardzo cenne będą dla nas linki z portali tematycznych o kolarstwie czy turystyce rowerowej. Dużą wartość mają backlinki pochodzące ze stron, które mają ograniczoną liczbę linków wychodzących. Linki ze stron typu farmy linków (gdzie ilość linków wychodzących liczona jest w milionach) obecnie nie mają już prawie żadnej wartości.

Grafika i filmy video - publikacja, opis, optymalizacja

Obecnie strony www pełne są filmów video i zdjęć. Wynika to z dwóch faktów. Po pierwsze, takie strony są bardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Po drugie, strony z ciekawymi filmami są aktualnie bardzo mocno promowane przez wyszukiwarki. Umieszczając na stronie ciekawy film, możemy liczyć na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania. Jednakże zarówno film jak i zdjęcia muszą być prawidłowo pod kątem SEO opisane (alternatywny tekst do obrazków alt=”nazwa”). W tym opisie warto umieścić słowa kluczowe. Nie można jednak dodawać opisów wprowadzających w błąd wyszukiwarkę. Stąd od samego początku istnieje konieczność dobierania zdjęć i filmów z myślą o pozycjonowaniu strony.

Podstawowym warunkiem skutecznego wykorzystania treści video w SEO jest oryginalność i atrakcyjność materiału filmowego (Google oceni to na podstawie transkrypcji, opisu, tagów, ilości linków, ilości odwiedzin i wielu innych elementów). Ponadto film video musi być właściwie opublikowany i zoptymalizowany. Jeśli chodzi o publikację, zdania w tym aspekcie są podzielone. Jedni preferują publikację na własnej stronie firmowej, drudzy na jednym ze specjalistycznych portali typu YouTube. Obie strategie mają swoje wady i zalety. Biorąc pod uwagę SEO, pierwsze rozwiązanie jest lepsze. Minusem tego rozwiązania jest przymus skorzystania z dobrego, a przez to drogiego serwera (filmy video są „transferożerne” i wymagają profesjonalnego hostingu). Publikując film video na własnej stronie, należy wybrać odpowiedni format pliku video, stopień kompresji i sposób odtwarzania filmu. Najlepiej opublikować film na stronie w sąsiedztwie wartościowego tekstu, korespondującego z treścią video. Takie osadzenie kontekstowe filmu dodatkowo podniesie jego wartość.

Według ekspertów, najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia SEO jest opublikowanie filmu video na osobnej podstronie (jeden film - jedna strona). Podstrona zawierająca treści video musi być prawidłowo zoptymalizowana pod kątem SEO. W przypadku strony zawierającej treści video metatagi title i description mają one o wiele większe znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania, niż metatagi zwykłej strony tekstowej.

Film video także musi być optymalnie pod kątem SEO opisany. Google w chwili obecnej jeszcze nie potrafi odczytywać zawartości treści filmów video, dlatego jego właściwe opisanie jest nieodzowne. Na podstawie tych informacji Google przyporządkuje film do konkretnych fraz. Jakość opisu, użycie fachowych terminów, poprawność stylistyczna tekstu wpłynie na merytoryczną ocenę filmu przez wyszukiwarki. Tytuł musi odzwierciedlać treści zawarte w video. Zalecana długość tytułu to 60 znaków. W opisie filmu natomiast należy umieścić w dość zręczny sposób frazy kluczowe, na które chcemy, aby nasza strona firmowa była pozycjonowana. Im bardziej opis i zawarte w nim frazy (oraz ich kombinacje) będą korespondować z ofertą i działalnością firmy, tym czytelniejszy będzie dla Google przekaz. Eksperci wskazują, że w opisie oprócz fraz kluczowych należy co najmniej raz użyć słowa „video”. Pomocne w tym zakresie mogą być takie narzędzia jak Google Keyword Tool. Nie należy jednak rezygnować z własnej intuicji i doświadczenia.


Pomocnym elementem w zaindeksowaniu filmu przez Google test stworzenie Video Sitemap oraz dodanie go następnie do Google Webmaster Tools. Przy dodawaniu Video Sitemap warto dodać nie tylko wymagane obowiązkowo przez Google dane (tytuł, opis, adres URL strony odtwarzania, adres URL miniaturki, lokalizację nieprzetworzonego pliku video i/lub adres URL odtwarzacza SWF), ale także podać datę, po upływie której film nie będzie dostępny, czas trwania video, ocenę, liczbę wyświetleń, datę pierwszej publikacji, tagi kojarzone z filmem, kategorię filmu video i wiele innych informacji (które będą na bieżąco aktualizowane). Google radzi również, aby stworzyć miniaturę pliku video, która będzie widoczna w wyszukiwarkach.


Mając na uwadze szeroki zakres działań koniecznych do zoptymalizowania strony internetowej pod kątem wyszukiwarek, powtórzmy - warto o tym wszystkim pomyśleć już na etapie projektowania i budowy strony WWW. Z perspektywy czasu, podliczając nakłady finansowe, lepszym rozwiązaniem jest uwzględnienie tych wszystkich elementów już na etapie projektu, niż późniejsze optymalizowanie strony pod kątem wyszukiwarek. Wielu niedoświadczonych twórców stron o tym zapomina. Idealnym wyjściem jest zlecenie stworzenia strony WWW firmie, która ma doświadczenie w SEO. Optymalnie byłoby, gdyby zajmowała się ona również pozycjonowaniem.

 

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA