| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jak zadbać o użyteczność strony internetowej

Jak zadbać o użyteczność strony internetowej

Internet stał się już najczęściej wybieranym medium, które służy potencjalnym Klientom do wyszukiwania informacji. Niebagatelną rolę odgrywa w tym procesie sposób, w jaki zbudowana jest strona internetowa firmy czy serwisu. Użytkownicy sieci bardzo się niecierpliwią kiedy nie znajdują odpowiedzi na rozwiązanie swojego problemu. Użyteczność strony internetowej to łatwość w posługiwaniu się i wygoda w obsłudze serwisu.

To kolejne pytanie, na które musimy sobie odpowiedzieć, sprawdzając użyteczność naszej witryny. Zasada jest prosta: klikając na logo z każdego miejsca w twoim serwisie użytkownik powinien trafić na stronę główną.

Istotnym jest, aby aktywne pole z menu było zaznaczone innym kolorem. Po najechaniu kursorem na kategorię powinna ona być wyróżniona. Z punktu widzenia użyteczności menu może być zarówno z lewej jak i z prawej strony.

Teraz ważna rzecz, aby oszczędzać ruchy na przyciskach myszy naszego potencjalnego klienta. Trzy kliknięcia powinny wystarczyć, aby użytkownik ze strony głównej trafił w każde miejsce serwisu. Sposób, w jaki nawigacja strony zostanie potraktowana, decyduje czy użytkownik będzie intuicyjnie poruszał się po stronie, a więc znajdzie to, czego potrzebuje poprzez trzy symboliczne kliknięcia. W efekcie zaś zostanie dłużej w serwisie. Przy złożonych strukturach, gdzie istnieje potrzeba zamieszczenia dużej ilości informacji, stosuje się bardziej elastyczne rozwiązania. Niemniej, reguła ta obrazuje, jak bardzo istotna dla internauty jest płynność i wygoda w przeglądaniu witryn internetowych.

Pamiętajmy o podstronie z mapą serwisu, jest to przewodnik jak przemieszczać się po serwisie. Pokazuję on strukturę całego serwisu i miejsce w, którym się znajdujemy. Przy projektowaniu strony powinniśmy uwzględnić słowa kluczowe odnoszące się do prezentowanej treści w sposób adekwatny i jednoznaczny, aby serwisy wyszukiwawcze (takie jak Google) mogły zaindeksować naszą stronę we właściwy sposób. Np. jeśli mamy stronę z serwisem motoryzacyjnym, to słowa kluczowe powinny być związane tematycznie tylko i wyłącznie z serwisem.

Popularność serwisu firmy w większym stopniu zależy od sprawnego poruszania się po nim, niż od bardzo oryginalnej warstwy graficznej. Te dwa elementy powinny ze sobą współgrać, aby strona firmy była skuteczna pod względem marketingowym, a więc i wspomagała sprzedaż. Przede wszystkim wykażmy trochę empatii, ponieważ nam znajome i oczywiste informacje i linki, nie konieczne będą oczywiste dla kogoś, kto po raz pierwszy gości na naszej stronie.

Beata Steć

***

Agencja interaktywna Migomedia specjalizuje się w planowaniu i realizacji strategii w Internecie. Oferuje kompleksowe rozwiązania z zakresu e-marketingu na potrzeby realizacji celów wizerunkowych i sprzedażowych. Główny zakres działalności uwzględnia projektowanie przejrzystych serwisów internetowych i identyfikacji wizualnej, reklamę i pozycjonowanie w wyszukiwarkach oraz działania promocyjne w mediach społecznościowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

WspolnyPozew.com

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »