| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Firma w internecie - czym się kierować wybierając dostawcę usług hostingowych

Firma w internecie - czym się kierować wybierając dostawcę usług hostingowych

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie własnej firmy w Internecie bez zaplecza w postaci solidnego hostingu. Wśród mnogości ofert na rynku warto jednak zwracać uwagę na niuanse w postaci dodatkowych usług i opcji. Może się bowiem okazać, że inwestując stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymasz pełen zestaw narzędzi potrzebnych do prowadzenia strony www.

Jedną z możliwych propozycji jest skorzystanie z usług Platform e-biznesowych, polegającej na wynajęciu maszyny wirtualnej działającej niezależnie od innych w ramach jednego serwera fizycznego. Rozwiązanie to łączy zalety hostingu z serwerami fizycznymi i jest polecane, gdy projekt wymaga obsługi przez sprzęt o wydajnych procesorach i wysokiej pamięci operacyjnej, jednak nie jest na tyle duży, by zajął powierzchnię całego serwera fizycznego. Minusem jest natomiast konieczność dzielenia się serwerem z innymi użytkownikami. Chociaż poszczególne platformy e-Biznes działają niezależnie  od siebie, to jednak znaczne rozbudowanie parametrów serwera może być ograniczone. Najlepszą opcją okazuje się więc być wykupienie fizycznych serwerów dedykowanych o określonej  konfiguracji sprzętowej. Klient otrzymuje do dyspozycji całą powierzchnię serwera, którą może swobodnie zarządzać zgodnie z własnymi potrzebami.

Alternatywą jest tak zwana kolokacja, polegająca na wynajęciu miejsca w szafie serwerowej, lub nawet całej szafy. Po stronie dostawcy leży zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego, zasilania, dostępu do sieci i odpowiednich warunków klimatyzacji pomieszczeń. Serwer fizyczny oraz oprogramowanie pozostają natomiast własnością klienta.

 

Hosting to nie wszystko...

 

Wykupienie usług hostingowych i rejestracja domeny nie zwalniają z konieczności dbania o własne dane. Konieczne jest również wykonywanie archiwizacji ( kategoryzowania i zapisywania) danych, która w przypadku dostawców usług hostingowych przeprowadzana jest na życzenie klienta.  Archiwizację nie można jednak mylić z kopią zapasową potocznie zwaną Backupem. Przeważnie nasze dane zachowywane są przez 3 dni, a następnie zostają nadpisane. Backup jest standardem, w swojej ofercie ma go większość usługodawców, niestety nie wszyscy tworzą całkowitą kopię zapasową, w wielu przypadkach jest to tylko jakiś procent dostępnej powierzchni. Jednym z nielicznych wyjątków jest firma Kei.pl, która zapewnia w ramach usługi 100% kopii danych swoich klientów.

 

Poza tym, należy również pamiętać o limitach transferu oraz terminowości wykonywania opłat. Przekroczenie pułapu przesyłanych danych lub spóźnienie się z opłatą za przedłużenie domeny nawet o kilka godzin może skutkować zablokowaniem usług oraz utratą baz danych i adresu URL.  Założenie własnej strony www to nie wszystko by odnieść sukces w e-biznesie. Często konieczne są również dodatkowe działania marketingowe oraz SEO. Dlatego klienci wykupujący usługi hostingowe otrzymują również kupony Google Adwords pozwalające na planowanie kampanii i pozycjonowanie własnej strony w wyszukiwarce.

 

Łukasz Holik - Specjalista ds. marketingu i reklamy w Kei.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krystyna Jolanta Ptasińska

Doradca podatkowy, prawnik. Prowadzi kancelarię podatkową.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »