| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Firma w internecie - czym się kierować wybierając dostawcę usług hostingowych

Firma w internecie - czym się kierować wybierając dostawcę usług hostingowych

Trudno wyobrazić sobie prowadzenie własnej firmy w Internecie bez zaplecza w postaci solidnego hostingu. Wśród mnogości ofert na rynku warto jednak zwracać uwagę na niuanse w postaci dodatkowych usług i opcji. Może się bowiem okazać, że inwestując stosunkowo niewielkie pieniądze otrzymasz pełen zestaw narzędzi potrzebnych do prowadzenia strony www.

Jedną z możliwych propozycji jest skorzystanie z usług Platform e-biznesowych, polegającej na wynajęciu maszyny wirtualnej działającej niezależnie od innych w ramach jednego serwera fizycznego. Rozwiązanie to łączy zalety hostingu z serwerami fizycznymi i jest polecane, gdy projekt wymaga obsługi przez sprzęt o wydajnych procesorach i wysokiej pamięci operacyjnej, jednak nie jest na tyle duży, by zajął powierzchnię całego serwera fizycznego. Minusem jest natomiast konieczność dzielenia się serwerem z innymi użytkownikami. Chociaż poszczególne platformy e-Biznes działają niezależnie  od siebie, to jednak znaczne rozbudowanie parametrów serwera może być ograniczone. Najlepszą opcją okazuje się więc być wykupienie fizycznych serwerów dedykowanych o określonej  konfiguracji sprzętowej. Klient otrzymuje do dyspozycji całą powierzchnię serwera, którą może swobodnie zarządzać zgodnie z własnymi potrzebami.

Alternatywą jest tak zwana kolokacja, polegająca na wynajęciu miejsca w szafie serwerowej, lub nawet całej szafy. Po stronie dostawcy leży zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego, zasilania, dostępu do sieci i odpowiednich warunków klimatyzacji pomieszczeń. Serwer fizyczny oraz oprogramowanie pozostają natomiast własnością klienta.

 

Hosting to nie wszystko...

 

Wykupienie usług hostingowych i rejestracja domeny nie zwalniają z konieczności dbania o własne dane. Konieczne jest również wykonywanie archiwizacji ( kategoryzowania i zapisywania) danych, która w przypadku dostawców usług hostingowych przeprowadzana jest na życzenie klienta.  Archiwizację nie można jednak mylić z kopią zapasową potocznie zwaną Backupem. Przeważnie nasze dane zachowywane są przez 3 dni, a następnie zostają nadpisane. Backup jest standardem, w swojej ofercie ma go większość usługodawców, niestety nie wszyscy tworzą całkowitą kopię zapasową, w wielu przypadkach jest to tylko jakiś procent dostępnej powierzchni. Jednym z nielicznych wyjątków jest firma Kei.pl, która zapewnia w ramach usługi 100% kopii danych swoich klientów.

 

Poza tym, należy również pamiętać o limitach transferu oraz terminowości wykonywania opłat. Przekroczenie pułapu przesyłanych danych lub spóźnienie się z opłatą za przedłużenie domeny nawet o kilka godzin może skutkować zablokowaniem usług oraz utratą baz danych i adresu URL.  Założenie własnej strony www to nie wszystko by odnieść sukces w e-biznesie. Często konieczne są również dodatkowe działania marketingowe oraz SEO. Dlatego klienci wykupujący usługi hostingowe otrzymują również kupony Google Adwords pozwalające na planowanie kampanii i pozycjonowanie własnej strony w wyszukiwarce.

 

Łukasz Holik - Specjalista ds. marketingu i reklamy w Kei.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Tomala

Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »