REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aplikacje Google dla biznesu

REKLAMA

Aplikacje tworzone na usługach Google to propozycja zarówno dla małych firm działających w środowisku internetowym, jak również rozbudowanych korporacji. Pozwalają one zaoszczędzić czas, maksymalnie skrócić obieg informacji oraz uprościć komunikację na linii B2C. Dodatkowo są dostosowane do potrzeb środowisk biznesowych, łatwe w konfiguracji i - co ważne - bezpłatne.

 

REKLAMA

Korzystanie z aplikacji w celu wzmocnienia komunikacji B2C niepodzielnie kojarzyło się do tej pory z portalami społecznościowymi. Coraz większą popularność zyskują jednak rozwiązania oparte na darmowych narzędziach Google. Odpowiednio dostosowane do potrzeb różnych użytkowników, pozwalają na zwiększenie efektywności obiegu informacji, przy jednoczesnej optymalizacji wykorzystywanych zasobów, czasu i pieniędzy.

 

Darmowe usługi Google ułatwiają pracę grupową, prowadzenie firmy i co najważniejsze stanowią bardzo dobrą alternatywę dla komercyjnych, często płatnych rozwiązań. Nic więc dziwnego, że już od dłuższego czasu są idealną bazą dla webmasterów. Skonfigurowane z własną domeną oraz zmodyfikowane za pomocą odpowiednich aplikacji, dostosowanych do potrzeb użytkowników biznesowych, mogą być wykorzystywane zarówno na stronie firmowej, jak również w wewnętrznym intranecie. Oferta aplikacji bazujących na usługach Google jest spora i dostosowana zarówno dla właścicieli małych przedsiębiorstw oraz rozbudowanych korporacji.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Geolokalizacja Google

 

Jedną z najbardziej znanych aplikacji Google wykorzystywanych w sektorze B2B i B2C jest interfejs programowania GeoSearch pozwalający na dodawanie do własnej strony funkcji geolokalizacji w formie wirtualnej mapy Google Maps, czy zdjęcia Google Earth.  Usługa znajduje zastosowanie w szczególności w formularzach kontaktowych, dając użytkownikowi możliwość zlokalizowania siedziby firmy. Nowością jest natomiast wykorzystywanie zdjęć pobranych z  Google Earth, które pozwalają  nie tylko na zaznaczenie konkretnego punktu na mapie, ale również pokazane określonego miejsca wraz z jego najbliższym otoczeniem w trójwymiarze. Dzięki dodatkowym funkcjom możliwa jest współpraca z odbiornikami GPS pozwalająca na planowanie tras czy obliczanie odległości między punktami.

 

Czat z klientem

 

Stale zyskującą na popularności nowością są także specjalnie spersonalizowane aplikacje wykorzystujące już istniejące usługi Google, takie jak edytor dokumentów, kalendarz, Google Talk czy iGoogle. Przykładem takiego rozwiązania jest np. połączenie formularza kontaktowego firmy z usługą Google Talk, która pozwala użytkownikowi na odbycie czatu z konsultantem firmy w czasie rzeczywistym. Wypełnianie tradycyjnego formularza z zapytaniem jest czasochłonne, Internautów zniechęca również konieczność długotrwałego oczekiwania na odpowiedź. Problem ten znika, gdy użytkownik może liczyć na natychmiastowy, interaktywny kontakt z help desk.

 

Tego typu usługa szczególnie ceniona jest przez klientów sklepów internetowych, którzy w każdej chwili mogą zapytać o dany produkt czy usługę, warunki dostawy oraz gwarancji. „Wykorzystując opcję wirtualnego czatu, użytkownik natychmiastowo otrzymuje komplet informacji z pierwszej ręki, co w przypadku rosnącej konkurencyjności sklepów internetowych i usług online jest niezwykle istotne” wskazuje Michał Chołuj z firmy Netface.

 

Aplikacje multimedialne

 

Dodatkowe możliwości stwarza skomunikowanie prezentacji i filmów na stronie z portalem YouTube. Umieszczenie takiego mechanizmu jest korzystne, gdy na stronie przewidziany jest dział multimedia. Wykorzystywane w tym przypadku aplikacje pozwalają na uporządkowanie wszystkich plików filmowych i zgromadzenie ich w jednym miejscu z podziałem na specjalne kategorie. Przegląd list, poruszanie się po kategoriach czy wyszukiwanie odbywa się dynamicznie i nie powoduje przerwania obecnie oglądanego filmu. Takie rozwiązanie zastosowano m.in. w projekcie Netface realizowanym dla Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie administratorzy serwisu otrzymali dodatkowo możliwość tworzenia biblioteki multimedialnej zawierającej filmy, audycje oraz reportaże pochodzące z różnych źródeł.

 

Lubiany przez Internautów edytor zdjęć Picasa oferuje równie ciekawe możliwości. Aplikacje z wykorzystaniem tej usługi warto wprowadzić na witrynach, gdzie odbywają się konkursy fotograficzne, użytkownicy mogą tworzyć swoje galerie zdjęć lub na forach. Takie rozwiązanie jest nie tylko funkcjonalne oraz również wygodne dla internautów. Aplikacja nie wymaga dodatkowej konfiguracji i umożliwia edycję i korygowanie zdjęć oraz automatyczne wykrywanie i kategoryzowanie grafik zapisanych na twardym dysku, czy aparacie cyfrowym. Ciekawym rozwiązaniem jest również połączenie edytora zdjęć z komunikatorem Google. Dzięki temu internauci mogą komentować pliki graficzne w czasie rzeczywistym oraz wymieniać się zdjęciami przy wykorzystaniu systemu Peer to Peer.

 

Rozszerzone możliwości

 

Jeśli rozwiązania standardowe to za mało, Google umożliwia tworzenie i utrzymywanie aplikacji webowych za pośrednictwem Google AppEngine. To rozwiązanie korzystne jest dla  aplikacji, charakteryzujących się wysokim natężeniem ruchu, ze względu na łatwość w skalowaniu.  „Aplikacje na Google AppEngine korzystają z tej samej technologii, co pozostałe usługi Google i mogą łączyć funkcjonalności poszczególnych produktów Google, ale również rozszerzać je, czy też działać zupełnie niezależnie” wyjaśnia Michał Chołuj z Netface. Platforma umożliwia programowanie w trzech językach - java, python oraz go i jest bezpłatna w ramach określonego limitu.

 

Aplikacje mobilne

 

Specjalne aplikacje tworzone są również dla użytkowników urządzeń mobilnych. Posiadacze smartphone'ów m.in. z systemem Android mogą korzystać z Google Maps połączonej z systemem nawigacji, oglądać filmy na You Tube, tłumaczyć słowa przy wykorzystaniu Google Translate, udostępniać pliki za pomocą platformy Google Docs, czy też tworzyć własny kalendarz z zadaniami. Bardziej zaawansowane projekty pozwalają na cyfrową obróbkę obrazu, edytowanie bloga utworzonego na najpopularniejszych platformach blogowych, czy też sprawdzenie rozkładu jazdy oraz zakup biletu mpk. 

 

Aplikacje tworzone na usługach Google to ciekawa propozycja zarówno dla małych firm działających w środowisku internetowym, jak również rozbudowanych korporacji. Pozwalają one zaoszczędzić czas, maksymalnie skrócić obieg informacji oraz uprościć komunikację na linii B2C. Nie bez znaczenia jest również, że usługi dostępne w ramach  Google Apps są pod względem funkcjonalności dostosowane do potrzeb środowisk biznesowych, łatwe w konfiguracji oraz bezpłatne.

Urszula Holik
Marketing Communication Specialist
www.netface.pl

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA