REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Promocja firm na portalach społecznościowych

Magdalena Bednarz
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów.

REKLAMA

Rosnąca wciąż popularność portali społecznościowych takich jak nk.pl (do niedawna nasza-klasa.pl), Facebook, Myspace, Twitter, Grono.net, GoldenLine czy Fotka.pl dostarcza firmom nieograniczony dostęp do bezpłatnej bazy danych klientów. Portale te umożliwiają przedsiębiorcom zakładanie własnych profili, gdzie wpisują adres i ofertę firmy. Jest to tani i skuteczny sposób na promowanie wizerunku firmy, pozyskiwanie nowych oraz utrzymanie starych klientów. Obniża koszty promocji, a równocześnie zwiększa sprzedaż. Dlatego też jest to jedna z najczęstszych metod marketingowych na promowanie marki ostatnimi czasy.

REKLAMA


Jednakże w wirtualnym świecie, tak jak w realnym, "klient nasz pan" i należy o niego dbać. Po pierwsze, by wykorzystać potencjał portali społecznościowych i trafić do odpowiedniego segmentu klientów, trzeba rozpoznać charakter serwisu, na jakim chcemy umieścić profil przedsiębiorstwa. Wystarczy rejestracja na jednym lub dwóch portalach - będzie łatwiej je aktualizować i odpowiadać na pytania użytkowników. Profile to nie tylko suche informacje, ale i możliwość prowadzenia dyskusji, wyrażania opinii, dlatego warto śledzić reakcje klientów na przedstawianą ofertę.

REKLAMA


Na polskim rynku istnieje wiele różnorodnych portali, wśród których każdy przedsiębiorca znajdzie dla siebie odpowiednią grupę odbiorców. Można wybierać w serwisach tylko dla biznesmenów i ludzi nastawionych na karierę, których profile stanowią odpowiednik CV. Inne, tematyczne, gromadzą fanów muzyki i kultury alternatywnej, fotografii amatorskiej lub profesjonalnej, mody, kinematografii, literatury czy podróży w dalekie kraje. W Polsce jedne z najpopularniejszych umożliwiają zapisywanie się według miejsc zamieszkania, szkół lub uczelni i klas.


Niezależnie jednak od adresu portalu społecznościowego, obowiązuje reguła - im więcej „podglądaczy” profilu, tym lepiej. Każde kliknięcie w profil firmy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży produktów firmy. Każdy z użytkowników po przyjęciu firmy do grona swoich znajomych, przekazuje informacje o profilu dalej - do swoich znajomych, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami.  Można powiedzieć, że zdobywanie nowych fanów,  jest na wagę złota. Na tym może skorzystać także jakość proponowanej oferty firmy, dzięki informacjom, jakich dostarczają klienci poprzez komentarze zamieszczane na profilu lub przesyłane mailowo. Jest to zarówno najprostszy oraz najszybszy sposób na utrzymywanie dobrych relacji z klientem, jak i na dążenie do doskonałości.

Promocja poprzez portale społecznościowe ma też swoje wady. Mogą one wpłynąć na koszty promocji. Opieka nad profilem, która jest tak ważna by utrzymać uwagę klienta, zabiera bardzo dużo czasu. Trzeba na bieżąco śledzić komentarze i maile od użytkowników oraz wciąż uaktualniać i uatrakcyjniać profil. Tylko miejsca, które się zmieniają i dopasowują do klienta,  a także mu coś oferują, są dla niego najbardziej atrakcyjne. Poszerzanie oferty firmy, przedstawienie jej w najciekawszy sposób przyciąga konsumentów.  Klienci korzystający z nowoczesnych technologii są coraz bardziej wymagający. Poprzez szeroki dostęp do informacji internauci są w stanie wyszukać i ocenić nawet kilkanaście produktów w jednym czasie. Dlatego tak istotne jest przyciągnięcie uwagi klienta najciekawszym interfejsem i utrzymanie go poprzez budowanie lojalności .

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Należy też pamiętać by za bardzo nie przesadzić z ilością zamieszczanych informacji. Szczególnie, gdy zaczynamy prowadzenie takiego profilu na portalu społecznościowym. Najczęściej zdarza się, że nowicjusze zaczynają zasypywać użytkowników górą informacji, których jednak nie są oni w stanie przetworzyć w jednej chwili. Dobrze jest więc wyważyć ilość nowych wiadomości w ciągu tygodnia. Może to być jeden dziennie lub nawet tylko kilka newsów w tygodniu, zwłaszcza, że profil na portalu społecznościowym nie jest oficjalną stroną firmy. Ma on stanowić  tylko wizytówkę, ma być formą zachęty, by po więcej informacji użytkownik portalu miał ochotę sięgnąć do źródła - czyli strony internetowej firmy. Profil jest więc formą reklamy i nie może zastąpić profesjonalnej witryny internetowej. Poza tym na profilu nie zamieścimy wszystkich niezbędnych konsumentom informacji.


Portale społecznościowe pozwalają wsłuchać się w potrzeby i oczekiwania konsumentów. Dzięki nim nie tylko mamy możliwość dotrzeć do największej liczby potencjalnych klientów w najłatwiejszy sposób, ale także zdobyć cenne informacje, pozwalające na rozwój firmy i wzbogacenie jej oferty. Dobrze wykorzystane zasoby serwisów mogą przysporzyć wysokich dochodów w sprzedaży, a także stałej grupy klientów. Promocja firmy na portalach społecznościowych powinna więc być obowiązującym trendem wśród przedsiębiorstw, bez względu na ich wielkość.

Magdalena Bednarz

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA