REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Identyfikacja wizualna firmy

Dagmara Kałdunek
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko odróżnienie od setek innych firm na rynku, ale również lojalność klientów oraz pozytywny odbiór przedsiębiorstwa na rynku.

REKLAMA

Na obraz firmy składa się wielka ilość składników, które w całości tworzą określony wizerunek. Począwszy od nazwy firmy, jej znaku towarowego, logo, po hasło reklamowe. Są to jedne z pierwszych elementów z którymi ma styczność potencjalny klient.

REKLAMA

REKLAMA


Do przygotowania odpowiedniej strategii wizualizacji warto zatem zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie. Od grafików, designerów, czasem po psychologów. Jest to niezwykle ważne, gdyż wszystkie elementy tworzące obraz firmy muszą być jak najbardziej spójne, oraz muszą wywoływać konkretne, pozytywne emocje.  Następnymi elementami wchodzącymi w skład wizerunku wizualnego firmy są druki firmowe oraz cała związana z tym graficzna oprawa. Chodzi tu o elementy takie jak papier firmowy, druki, dokumenty, wizytówki, pisma, naklejki, koperty, broszury i katalogi, na wyglądzie i wielkościach czcionek kończąc. Wszystkie te składowe muszą być koherentne i przekazywać otoczeniu konkretny przekaz - jesteśmy najlepsi swojej dziedzinie. Równie istotna jest strona internetowa, sklep internetowy, prezentacje multimedialne tworzone przez firmę, czy wygląd biura. Aranżacja wnętrz, wygląd i ubiór pracowników, również są niezwykle ważne tworząc obraz firmy. Najważniejsze jednak jest to, by wszystkie te składowe były jednolite w każdym oddziale firmy oraz przestrzeni w której istnieje, włączając w to targi, czy spotkania biznesowe poza siedzibą firmy. To, w jaki sposób firma rozprzestrzeni swój obraz, może bowiem pozwolić na pokazanie obrazu marki silnej i rozbudowanej, co jest gwarancją sukcesu. 


Każda firma dbająca o swój wizerunek powinna posiadać Księgę Identyfikacji Wizualnej (zwana CI). W Księdze zapisywane są wszystkie elementy i szczegóły dotyczące wizualizacji firmy. Dane dotyczą wzorców, kolorystyki i logotypów używanych w tworzeniu identyfikacji firmy. Wszystkie te składowe powinny być dokładnie opisane i rozrysowane. Wielkie korporacje mają obowiązek posiadać taką Księgę, jest to spowodowane rozbudowaną strukturą. Jednak mniejsze firmy często ignorują znaczenie tych zapisów. Posiadanie skatalogowanych wymogów wizualnych zapewni jednak stały oraz  wysokiej jakości system tworzenia  Identyfikacji Wizualnej przedsiębiorstwa. Księga powinna zatem zawierać standardowe proceduralne sposoby tworzenia oraz wyglądu poszczególnych elementów. Oprócz rysunków i grafik, należy również zamieszczać parametry kolorów, symbole, definicje krojów, schematy druków firmowych, koncepcje reklam i materiałów Public Relations, oznakowanie budynków i samochodów służbowych, czy ubiór pracowników. Niektóre firmy zamieszczają również informacje o kulturze organizacyjnej firmy, jej zachowaniu i postępowaniu na rynku. Posiadanie Księgi Identyfikacji Wizualnej pozwala na uniknięcie pomyłek podczas np. drukowania dokumentów firmowych, oszczędza czas i pieniądze. Księga pozwala także na zachowanie ciągłości wizerunku, bez jego zachwiania w procesie tworzenia materiałów reklamowych. Dodatkowym atutem jest możliwość wglądu do aktualnych działań oraz ewentualność ich doskonalenia dla wszystkich jednostek firmy.


Jak ważna w budowaniu i rozwoju firmy jest jej strona wizualna, mogą świadczyć największe i najbardziej rozpoznawalne marki na świecie. Dzięki skutecznej i dokładnie przygotowanej wizualizacji, otoczenie firmy nieświadomie będzie identyfikowało firmę z konkretnym obrazem. Graficzna tożsamość firmy niesie jednak ze sobą znacznie większy zakres korzyści niż może się wydawać. Oprócz rzeczy oczywistej jaką jest zdecydowana rozpoznawalność wśród klientów oraz odróżnienie od konkurencji, pojawiają się również korzyści, które zazwyczaj są celami zaawansowanych strategii marketingowych. Dobrze zaplanowana strategia wizualizacji firmy buduje bowiem zaufanie wśród klientów. Kolory oraz utrwalone znaki graficzne potrafią klientom zagwarantować jakość, której oczekują od firmy. Firma, która dba  o wszystkie „szczegóły” takie jak papier firmowy, kolorystyka architektoniczna czy wygląd strony internetowej, daje klientom poczucie, że również oni będą traktowani w sposób, na który zasługują. Dokładnie zaplanowana strategia wizualizacji firmy nie tylko zapewnia zaufanie klientów, ale również pomaga w tworzeniu więzi partnerskich i biznesowych. Obrazy graficzne doskonale pomagają w budowaniu wizerunku firmy jako dobrego partnera do biznesu, pokazują wartość oferty i samej firmy. Ponadto prawidłowa wizualizacja firmy pomaga przedstawić profil oraz idee jakie przedsiębiorstwo chce przekazać. W przypadku identyfikacji wizualnej firmy, idealnie sprawdza się powiedzenie” jak Cię widzą, tak Cię piszą”.


Identyfikacja Wizualna Firmy powinna być zatem szczególnie ważna dla tych firm, które stawiają na sukces. Określony wygląd firmy potrafi zagwarantować nie tylko klientów i partnerów biznesowych, ale pomaga również stworzyć wyjątkowy obraz firmy, która jest konkurencyjna, stawia na wysoką jakość, dba o swoich klientów oraz partnerów biznesowych. W świecie biznesu wizerunek firmy jest niezwykle istotny, dlatego szczegółowo zaplanowany i przegotowany System Identyfikacji Wizualnej, będzie na pewno ważnym składnikiem Sukcesu Firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  


Dagmara Kałdunek

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA