REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Eventy to nie tylko świetny sposób na zintegrowanie, zmotywowanie i nagrodzenie pracowników. To także magnes na klientów i potencjalnych partnerów. Jak odpowiednio wykorzystać event marketing do realizacji celów firmy i skorzystać z naprawdę dobrych imprez?

REKLAMA

Wraz z nadejściem cieplejszych dni rozpoczął się sezon imprez eventowych. Coraz więcej firm wykorzystuje event marketing, czyli organizację różnorakich imprez do realizacji swoich celów. To zrozumiałe, gdyż to narzędzie marketingowe pozwala oddziaływać na wiele grup interesariuszy. Zarówno na pracowników, obecnych i potencjalnych klientów, jak i partnerów biznesowych. Event marketing łączy w sobie promocję, komunikację z odbiorcami, a także elementy motywacyjno-szkoleniowe. Ta kompleksowość sprawia, że coraz więcej firm decyduje się na wykorzystanie tego instrumentu marketingowego. Przekłada się to także na rozwój branży eventingu w Polsce, powstają coraz to nowe firmy specjalizujące się w organizacji imprez. Jednakże nadal polski event marketing pozostaje daleko w tyle za tym z krajów zachodnich. Większość proponowanych imprez jest do siebie bliźniaczo podobna, przeważają integracyjne ogniska, zawody paintball’owe, czy jazda na quadach. Organizatorzy proponują wciąż te same scenariusze eventów, zamiast przygotowywać je ściśle pod każdego klienta. Oczywiście są wyjątki i na rynku obecne są firmy, oferujące kompleksowe przygotowanie wyjątkowej imprezy.

REKLAMA

Najpopularniejsze w Polsce nadal są imprezy integracyjne dla pracowników. Pozwalają one nie tylko na zacieśnienie więzi miedzy współpracownikami, ale przede wszystkim na stworzenie zgranego zespołu osób, który będzie efektywnie działał. Wśród tego typu eventów na rynku polskim warto wyróżnić imprezy tematyczne, organizowane w określonym stylu. Doskonałym przykładem może być wieczór w stylu hawajskim. Pracownicy dostają hawajskie stroje. Hawajskie jest także menu, wystrój, muzyka i proponowane zabawy, takie jak nauka tańca hula czy pokazy masażu. Ważne jest aby ta tematyczność imprezy nie polegała tylko na powieszeniu girlandów na ścianach i podaniu egzotycznego drinka, ale obejmowała wszystkie aspekty eventu. Firmy oferujące takie kompleksowe imprezy są już na rynku i warto z ich usług skorzystać.

REKLAMA

Wyjazdy motywacyjne nastawione są na stymulowanie zaangażowania pracowników. Wśród imprez motywacyjno-szkoleniowych warto wyróżnić rejsy motywacyjne. Żeglarska wyprawa po Morzu Śródziemnym czy Adriatyku to świetny sposób na wyróżnienie najlepszych pracowników i zmotywowanie pozostałych. Wybrane statki posiadają także odpowiednio przygotowane centra konferencyjne, dzięki czemu możliwe jest przeprowadzanie na nich szkoleń. Tego typu eventy są coraz popularniejsze, wiążą się jednak ze sporym wydatkiem, co dla niektórych firm może być barierą nie do przejścia.

Coraz popularniejsze są także szkolenia outdoorowe, polegające na połączeniu przygody z doskonaleniem określonych umiejętności, takich jak rozwiązywanie sporów, negocjowanie czy doskonalenie komunikacji. Program imprezy i trudność zadań jest „szyta” na każdą firmę, a całość prowadzą wykwalifikowani trenerzy. Szkolenia outdoorowe bazują na nauce przez doświadczenie, która jest o wiele skuteczniejsza niż tradycyjne szkolenia i o wiele bardziej atrakcyjna dla pracowników. Wzorcowym przykładem imprezy outdoorowej może być „Olimpiada wg. Monthy Pytona”, oferowana przez jedną z czołowych firm eventowych na polskim rynku.

Event marketing to także eventy promocyjne, mające na celu bezpośredni kontakt z określoną grupą docelową. Taka impreza ma za zadanie przede wszystkim przyciągnięcie uwagi klientów i promocję marki. Obejmuje nie tylko samą imprezę przygotowaną dla klientów, ale również szereg działań około promocyjnych, takich jak promocja w gazetach i Internecie, fotoreportaż z imprezy. Doskonałym eventem tego typu jest m.in. wakacyjna akcja ESKA Summer City, która planuje imprezy w największych miastach Polski.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niewątpliwie branża eventingu w Polsce stale się rozwija, niemniej jest jeszcze dużo do zrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom imprez i ich dopasowanie do klienta. Dlatego warto doceniać firmy eventowe, które w tym zakresie odrobiły zadanie domowe i potrafią przygotować kompleksową imprezę.

 Katarzyna Szczurek

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA