| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Tanie kontaktowanie

Tanie kontaktowanie

Firmy mogą mocno obniżyć koszty, instalując optymalne rozwiązania telekomunikacyjne.


Najtańszym narzędziem komunikacji w biznesie jest telefon stacjonarny, który dodatkowo uwiarygodnia przedsiębiorstwo w oczach kontrahentów. W zakresie usług głosowych najprostszym sposobem obniżenia kosztów usług telekomunikacyjnych jest wykorzystanie wszelkiego rodzaju produktów rabatowych, podobnych do tych, z jakich korzystają klienci indywidualni. TPSA oferuje np. benefit związany z obniżeniem rozmów pomiędzy numerami zamkniętymi w „grupę” oraz określony zestaw usług, które ułatwiają firmie realizację jej zadań biznesowych.

Obecnie telefon stacjonarny w połączeniu ze stacjonarnym dostępem do Internetu, a coraz częściej również z telefonią mobilną stanowi podstawowy pakiet usług telekomunikacyjnych. Na rynku są pakiety, które optymalizują koszty ze względu na wielkość firm oraz rodzaj ich działalności. Zoptymalizować koszty, a także ułatwić zarządzanie pozwoli korzystanie ze wszystkich usług telekomunikacyjnych u jednego operatora.

- Chodzi o to, żeby rozwiązania dostarczane firmie były proste i skuteczne, nieangażujące użytkowników w zawiłe kwestie techniczne i niewymagające zatrudniania dodatkowego personelu - uważa Artur Dominiuk, dyrektor Departamentu Rozwoju i Zarządzania Produktami HOME i SOHO/SME Netii.

Przykładem zintegrowanego pakietu dla małych i średnich przedsiębiorstw jest OneOffice Netii - zawierający dostęp do Internetu, telefon stacjonarny, usługi hostingowe oraz pakiet bezpieczeństwa w jednym. Może z niego korzystać od 1 do 10 użytkowników, a przy tym wydatki dla wszystkich usług są wyszczególnione tylko na jednej fakturze.

W ramach tego pakietu firma otrzymuje m.in. 10 000 minut miesięcznie na połączenia lokalne i międzymiastowe, całkowicie darmowe połączenia między wszystkimi użytkownikami OneOffice, połączenia międzynarodowe oraz z telefonami komórkowymi, łącze o prędkości do 2 Mbit/s ze stałym adresem IP, a także firewall oraz zabezpieczenia antywirusowe pozwalające bezpiecznie korzystać z Internetu. Dodatkowo klienci otrzymują 800 MB na pocztę elektroniczną oraz 200 MB na stronę internetową, co eliminuje konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów hostingu.

Wszystkie usługi zostały zintegrowane w jednym urządzeniu, które umożliwia również tworzenie bezprzewodowej sieci komputerowej. Aby móc z nich korzystać, wystarczy wpiąć urządzenie do gniazdka telefonicznego - konfiguracja i uruchomienie wszystkich usług następuje automatycznie.

Pakiet można rozszerzyć o usługę telefonii komórkowej i mobilny dostęp do Internetu. W jej ramach klient otrzymuje innowacyjne rozwiązanie OnePhone, dzięki któremu telefon komórkowy może pełnić funkcję telefonu stacjonarnego.

Korzystając z pakietu OneOffice z funkcją OnePhone, małe i średnie firmy mogą stworzyć praktycznie darmową stacjonarno-komórkową sieć firmową. Koszt takiego rozwiązania, bez uwzględnienia ceny odpowiedniego terminalna mobilnego, to 5 zł netto za jednego użytkownika.

Ponadto takie połączenie pozwala uzyskać dalsze oszczędności dzięki ograniczeniu, z reguły bardziej kosztownych, połączeń z numeru mobilnego - tam gdzie jest dostępna sieć WiFi, połączenia są wykonywane w ramach puli darmowych minut dla telefonu stacjonarnego (również za granicą). OnePhone umożliwia także odbieranie połączeń na firmowy telefon stacjonarny w dowolnym miejscu, co ułatwia np. pracę w domu.

Dopasowany do potrzeb małej i średniej firmy jest produkt DSL tp. Posiada on stały, nielimitowany dostęp do Internetu, zróżnicowane opcje dostępowe, 8 stałych adresów IP, bezpieczeństwo usługi, 3 pakiety hostingowe do wyboru. Infrastruktura bazuje na standardowym interfejsie Ethernet - nie wymaga więc instalowania (poza modemem TP) żadnych dodatkowych urządzeń. Oferta jest dostosowana do możliwości finansowych nawet niewielkiej firmy. TP oferuje usługę w 7 prędkościach - od 250 kb/s do 15 Mb/s. W działalności typu e-biznes TP szczególnie poleca opcje 2 i 4 Mb/s, a dla bardziej rozbudowanych serwisów i zaawansowanych aplikacji najwyższe opcje 8 i 15 Mb/s oraz szybkie opcje transferu wysyłania danych (upload).

Dla średnich i dużych przedsiębiorstw o rozbudowanej strukturze Netia oferuje Business Solution. Na to rozwiązanie składa się m.in. Voice Solution - usługi głosowe - oraz Data Solution - usługi dostępu do Internetu i transmisji danych.

Voice Solution to kompleksowe rozwiązania na podstawie NGN (Sieć Nowej Generacji na bazie technologii IP) lub sieci tradycyjnej (linie analogowe oraz cyfrowe: ISDN Duo i ISDN Multi). Jest to cały szereg rozwiązań głosowych, w tym centrale telefoniczne oraz usługi infolinii, szczególnie ważne przy utrzymywaniu relacji z klientami. Usługi są indywidualnie dopasowywane do potrzeb firmy, co pozwala wygenerować optymalne koszty, przy czym nie pociągają za sobą obowiązku zakupu centrali abonenckiej oraz płacenia za serwisowanie i ewentualną rozbudowę. Dodatkowo, dzięki stałym opłatom ryczałtowym, gwarantują przewidywalność kosztów.

Elementem Voice Solution są także usługi telefonii mobilnej, podobnie jak w przypadku OneOffice, pozwalające na korzystanie z funkcjonalności OnePhone.

Analogicznie do Voice Solution, zaawansowane rozwiązania dostępu do Internetu i transmisji danych, Data Solution także są indywidualnie dopasowywane do potrzeb klientów, a w przypadku rozbudowy nie wymagają ponoszenia dodatkowych kosztów. Umożliwiają dostarczenie firmie stabilnych łączy internetowych o dowolnym przepływie (w technologii ADSL lub symetrycznych) oraz zapewniają łączność między oddziałami.

Korporacje preferują usługę IP VPN tp. Polega ona na łączeniu rozproszonych na terenie całego kraju placówek firmy w jedną sieć, budowę korporacyjnego intranetu, do którego w zależności od potrzeb można dołączać zewnętrznych partnerów, np. stałych dostawców i kooperantów, tworząc tzw. extranet. Zapewnia pracownikom firmy bezpieczny dostęp do sieci korporacyjnej oraz do sieci. Usługa jest przykładem outsourcingu telekomunikacyjnego pozwalającego na oddanie części funkcji teleinformatycznych zewnętrznemu operatorowi. Dzięki temu firma nie tylko może korzystać z kompleksowego rozwiązania zarządzanej sieci WAN, ale również uzyskać duże oszczędności związane z brakiem konieczności zakupu sprzętu (rutery), z automatyzacją wielu funkcji biznesowych. IP VPN tp umożliwia transmisję danych oraz multimedialną transmisję głosu i obrazu, bardzo potrzebną w wielu branżach, np. handlu, usługowach czy wytwórczości.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Diana Borowiecka

Specjalista ds. PR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »