REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Organizacja stoiska targowego

Józefiok Zbigniew
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Stoisko to jeden z najważniejszych elementów marketingu targowego. Spełnia określone funkcje użytkowe i reprezentacyjne. Jest nie tylko wizytówkę wystawiającej się firmy, ale również stanowi najbardziej bezpośrednią płaszczyznę kontaktu z klientem.

Dobrze zorganizowane stoisko powinno być przede wszystkim funkcjonalne i zrozumiałe dla zwiedzających. Przechodzący, nawet jeśli się nie zatrzymują, muszą zauważyć nazwę firmy i wiedzieć, co ona oferuje.

REKLAMA

Wsparcie sprzedaży

REKLAMA

Podstawowym celem każdego stoiska targowego jest wsparcie koncepcji wystąpienia firmy i wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta. Wszystkie elementy organizacji tej niewielkiej przestrzeni wystawienniczej, takie jak jej wielkość, rodzaj, położenie i program ekspozycji, służą określonym celom, które dane przedsiębiorstwo chce osiągnąć dzięki udziałowi w targach. Dobrze zorganizowane stoisko targowe powinno przemawiać do zmysłów klienta i służyć do nawiązania z nim emocjonalnego kontaktu, co w przyszłości może zaowocować długotrwałymi relacjami biznesowymi. Musi ono zachęcać do wizyty i spotkania z personelem oraz do zapoznania się z działalnością firmy i jej ofertą.

Istnieją różne rodzaje zabudowy przestrzeni wystawienniczych. Ograniczony budżet nie zawsze pozwala na autorską aranżację. Niekiedy kreatywne projekty muszą być zastąpione przez zwykłe systemy wystawiennicze. Bez względu na jaki typ stoiska się zdecydujemy, pierwszym krokiem do jego odpowiedniej organizacji jest zawsze rzetelne zapoznanie się z indywidualnymi oczekiwaniami każdego klienta i ustalenie celów, które firma chce osiągnąć dzięki uczestnictwu w targach. Należy dokładnie sprecyzować, jakie przedsiębiorstwa stanowią grupę priorytetowych kontrahentów i kim są najbardziej pożądani goście na stoisku. Posiadając taką wiedzę, łatwiej zaproponować klientowi zindywidualizowane rozwiązania, wspierające realizację założonych celów marketingowych.

Jak cię widzą...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Klienci i konsumenci zapamiętują daną firmę tak, jak ją postrzegają na targach. Dlatego ciekawe stoisko jest kluczem do osiągnięcia realnego sukcesu. Istnieje kilka zasad, o których warto pamiętać, organizując efektowną i jednocześnie funkcjonalną przestrzeń wystawienniczą. Oprócz wyraźnie widocznego logo i odpowiedniego oświetlenia, w pierwszej kolejności trzeba się skupić na właściwym rozplanowaniu powierzchni. Dobrym pomysłem jest zagospodarowanie go produktami. Umożliwia to zwiedzającym bezpośrednie zapoznanie się z ofertą danej firmy. W myśl reguły „od ogółu do szczegółu” warto wiedzieć, że nadmiaru wystroju szkodzi. Chaos spowodowany przesadną liczbą artykułów utrudnia przyciągnięcie uwagi oglądających na poszczególnych produktach. Sprawia, że są zdezorientowani. Czasem lepiej zaprezentować kilka wybranych (istotnych z punktu widzenia wystawcy) produktów, dzięki czemu oferta jest bardziej czytelna i łatwiejsza do przyswojenia.

Duże znaczenie ma kolorystyka stoiska. W myśl zasady spójności powinna być zgodna z identyfikacją wizualną, której podstawowym elementem jest logotyp firmy. Dodatkowo, w przypadku stoisk powstających na bazie standardowych systemów wystawienniczych, szczególnie ważne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanej grafiki w żywej kolorystyce, która skutecznie przyciągnie uwagę zwiedzających.

Siła obsługi

Projekt stoiska to jednak nie wszystko. O sukcesie na targach decyduje także wiele innych czynników, wśród których najistotniejszym jest zapewnienie odpowiedniej obsługi gości. Nawet najlepiej zaprojektowana przestrzeń nie przyniesie pozytywnych rezultatów, jeżeli kadra będzie znudzona i niekompetentna. Z kolei zmotywowany i dobrze poinformowany personel, bardziej niż cokolwiek innego, może przyczynić się do wyróżnienia stoiska spośród innych oraz zawarcia interesujących biznesowo kontaktów.

Zbigniew Józefiok

dyrektor ds. targowych usług technicznych Międzynarodowe Targi Poznańskie

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA