REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Efektywne zarządzanie PM

Iżycka Aleksandra
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Project management (PM) to hasło znane wszystkim związanym w jakikolwiek sposób z prowadzeniem biznesu. Istotą właściwego PM jest osiągnięcie założonego celu w połączeniu z optymalizacją kosztów i minimalizacją ryzyka niepowodzenia projektu.

Z definicji project management to dyscyplina zajmująca się planowaniem, organizacją i zarządzaniem zasobami, mająca na celu jak najbardziej efektywne wypełnienie celów krótko- i długofalowych związanych z danym projektem. To również, a może przede wszystkim, zarządzanie przez cele.

REKLAMA

REKLAMA

Projekt to skończona całość, mieszcząca się w konkretnych ramach czasowych, posiadająca ściśle określone etapy i terminy realizacji. Tylko przeprowadzenie wymienionych czynników zgodnie z planem gwarantuje sukces przedsięwzięcia, które niejednokrotnie ma przynieść korzystne zmiany i wartości dla firmy.

Na project management nałożone są konkretne ograniczenia: czas, pole działania czy budżet. Dlatego trzeba wiedzieć, że PM to nie tylko doprowadzenie projektu do końca, ale również jego dogłębna analiza, która może doprowadzić do zmniejszenia kosztów, skrócenia czasu realizacji procesu - krótko mówiąc - podniesienia jego efektywności.

Największym wyzwaniem PM jest osiągnięcie założonych celów w wyznaczonych terminach, bez narażania płynności działań biznesowych firmy. Drugim nie mniej ambitnym zadaniem jest alokacja środków oraz zintegrowanie wszystkich ważnych długofalowych celów.

Żeby PM zagrał

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Główną przyczyną niepowodzenia w realizacji projektu bywa brak jego wcześniejszej analizy i wykluczenia możliwych obszarów ryzyka. Te błędy nie tylko skutkują zwiększeniem kosztów przedsięwzięcia, ale przede wszystkim rzutują na wizerunek przedsiębiorstwa.

Przykładem może tu być choćby opóźnienie w otwarciu nowych placówek, kiedy kampania reklamowa jest już w toku. - Przy niewłaściwym project managemencie najczęściej dochodzi do sytuacji, w której klientowi brakuje zasobów, tzn. otrzymuje je z opóźnieniem, co skutkuje utratą potencjalnych, nowych kontrahentów - mówi Dariusz Sobczak, Project Group Director z Galposter. - Dlatego ważne jest, aby na każdym etapie projektu klient był informowany, jaki jest postęp prac, czy terminy są realizowane zgodnie z planem.

W firmie Galposter, która specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu projektami, funkcjonują specjalne systemy raportowania i kontroli postępów prac. Głównym obszarem podczas realizacji zleceń jest zarządzanie ryzykiem, a sprawne i świadome eliminowanie zagrożeń daje oczekiwane efekty w całości przedsięwzięcia. Dzięki systematycznie napływającym sprawozdaniom klient jest na bieżąco informowany o postępie prac, dysponuje więc wiedzą na temat ich przebiegu.

Najważniejsza komunikacja

Zarówno przy dużych projektach sieciowych, jak i przy realizacjach jednostkowych podstawę stanowi dobra komunikacja. Nic zresztą dziwnego, bo bez niej cały biznes kuleje.

- Przy project managemencie przepływ informacji to sprawa kluczowa - wyjaśnia Dariusz Sobczak. - Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne procedury PM powinny mieć na uwadze maksymalnie sprawny przepływ informacji. Dodatkowo, wykwalifikowana kadra składająca się ze specjalistów w swoich dziedzinach pozwala na optymalizację wszystkich działań - dodaje.

Dzięki systematycznie napływającym sprawozdaniom wszystkie strony projektu są na bieżąco informowane o postępie prac, dysponują wiedzą na temat ich przebiegu. Przekazywane w sposób kompleksowy w ustalonym wcześniej trybie informacje pozwalają na egzekucję projektu i ewentualną korektę na każdym etapie. Na tej podstawie możliwa jest szczegółowa prognoza dalszego tempa realizacji projektu i określenie zakończenia całości prac. Efektywny proces komunikacji zmniejsza koszty i ryzyko projektu.

PM i outsourcing

Outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing - BPO) staje się obecnie głównym motorem napędowym efektywności w biznesie i może również stać się bodźcem do zmian strategicznych. Firmy na całym świecie odnoszą profity, korzystając z możliwości powierzania realizacji działalności niepodstawowej firmom specjalistycznym. W efekcie mogą skupić się na core biznesie, a odpowiedzialność za proces przenieść na firmę zewnętrzną.

Coraz większa popularność tej formy funkcjonowania związana jest przede wszystkim z obniżeniem kosztów wykonania poszczególnych zadań, a także lepszym wykonaniem przez firmę specjalizującą się w danej dziedzinie. Z drugiej strony firmy, które przyjmują zlecenia, zdobywają w ten sposób większe zaufanie partnerów, którzy chętniej zlecają zadania do wykonania. Przewiduje się, że obecnie na polskim rynku może działać do 200 firm outsourcingowych.

Zalety powierzenia PM firmie zewnętrznej:

● optymalizacja kosztów obsługi,

● podniesienie bezpieczeństwa organizacji,

● przyjmowanie bez ograniczeń dodatkowych zleceń,

● nieponoszenie ryzyka kosztów pozyskania pracowników oraz ich szkolenia,

● niskie koszty zarządzania kontraktem,

● dostęp do specjalistów z wielu dziedzin,

● większa elastyczność.

Aleksandra Iżycka

Kolterman Media Communications

Konsultacja: Dariusz Sobczak, Kinga McAllister, Galposter

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Twój Biznes

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA