| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jak zdobyć kontrahentów

Jak zdobyć kontrahentów

Po kilkuletnim wzroście gospodarczym załamanie się koniunktury zaskoczyło przedsiębiorców swoją głębokością. Menedżerowie gorączkowo szukają remedium na kryzys.

W ramach Biura Współpracy z Zagranicą pomaga znaleźć zagranicznych partnerów handlowych, m.in. na podstawie ponad 100 umów o współpracy z zagranicznymi organizacjami, reprezentującymi lokalnych przedsiębiorców, które na zlecenie KIG m.in. wyszukują potencjalnych kontrahentów dla polskich firm. Ponadto KIG oferuje:

● targi i wystawy;

● wyjazdowe misje zagraniczne - np. od czerwca do sierpnia br., do Australii i Nowej Zelandii, Chin oraz USA i Kanady;

● spotkania z zagranicznymi przedsiębiorcami - np. w ostatnich dniach maja br. odbyło się polsko-egipskie spotkanie handlowe;

● umowy z zagranicznymi organizacjami, etc.

Można także zamówić listę firm w określonej branży, np. produkcji zabawek - przygotowuje ją, współpracująca z KIG, jednostka międzynarodowej grupy CRIF. Renata Jarzębska, analityk CRIF informuje, że istotne jest zweryfikowanie wiarygodności potencjalnego kontrahenta. - Jesteśmy wywiadownią gospodarczą. Naszym zadaniem jest zbadanie wiarygodności potencjalnego partnera pod kątem rejestrowym i finansowym. Pozwala to innym firmom ograniczyć ryzyko transakcji, np. w przypadku podpisania umowy.

Oferują szereg usług dla zrzeszonych członków, ale nie tylko. Na przykład Regionalna Izba Gospodarcza w Łodzi, okresowo udostępnia tzw. świadczenia zbiorowe. Organizuje bezpłatne seminaria, wykłady, etc.

RIG zazwyczaj mają podpisane porozumienia/umowy z zagranicznymi placówkami, przez co ułatwiają kooperację międzynarodową; kontaktują ze sobą również krajowych przedsiębiorców. Często prowadzą wywiadownie gospodarcze oraz udostępniają bazę adresową (informatory krajowe i zagraniczne).

Wielkopolska Izba Przemysłowo-Handlowa oferuje m.in.:

● opracowywanie wykazu adresowego polskich producentów, hurtowników, eksporterów lub importerów dla klientów krajowych i zagranicznych, zgodnie z przekazanymi kryteriami (za 10 trzeba zapłacić 50 zł);

● sprawdzenie wiarygodności firmy polskiej (np. w terminie normalnym 6-8 dni roboczych - koszt 220 zł);

● możliwość zamieszczenia swojej oferty lub reklamy w lokalnym magazynie gospodarczym;

● wysłanie oferty do partnera zagranicznego (równowartość 100 zł).

Ponadto Izba udziela informacji, m.in. z zakresu prawa, marketingu, finansów, podatków, etc. (dla małych i średnich przedsiębiorstw, w ramach programu realizowanego ze środków unijnych bezpłatnie, dla pozostałych za 75 zł/godz.). Oferuje także konsultacje ekspertów, m.in. analityków rynkowych, czy określenia czynników konkurencyjności firmy (150 zł/godz.).

Na podobnej zasadzie działają inne tego typu jednostki w całym kraju.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Emilia Stawicka

Specjalista w obsłudze księgowej i kadrowo-płacowej firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »