| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Ubezpieczenie kredytu kupieckiego

Ubezpieczenie kredytu kupieckiego

Przedsiębiorcy, którzy korzystają z ubezpieczenia kredytu kupieckiego, dodatkowo mają możliwość skorzystania z pakietu usług: monitoringu należności, faktoringu bądź windykacji należności.

PZU rozszerzył też zakres zdarzeń objętych ochroną o podpisaną przez wszystkich wierzycieli ugodę pozasądową z dłużnikiem oraz o wydanie przez organ egzekucyjny postanowienia o umorzeniu postępowania wskutek stwierdzenia bezskuteczności egzekucji. Pojawiła się też możliwość rozłożenia składki na raty półroczne, kwartalne czy nawet miesięczne.

- W ramach Coface Smart, oferty dedykowanej dla małych i średnich firm, wprowadziliśmy system @rating, który umożliwia szybkie, automatyczne przyznawanie limitów kredytowych do 400 tys. zł - mówi Maciej Drowanowski z Coface Austria.

Jak to działa? Firmom z bazy Coface przyznawane są określone wartości @ratingu i kwoty limitów, do których ubezpieczeni przedsiębiorcy mogą udzielać im kredytu kupieckiego.

Niemal standardem w ramach polis kredytu kupieckiego stają się opcje monitoringu czy usługi windykacyjne.

- Monitoring należności szczególnie polecam mniejszym firmom, w których tworzenie specjalnych komórek do tych zadań nie zawsze jest opłacalne - mówi Robert Dunaj z Euler Hermes.

To rozwiązanie jest szczególnie korzystne, gdy firma musi rozliczyć dużą liczbę faktur. Wówczas koszt monitorowania każdej z nich, bez względu na jej wartość, to średnio 10 zł. Klient może wybrać, jak wiele faktur, i od których z kontrahentów, ma być monitorowanych. Ma też możliwość samodzielnego monitoringu płatności od kluczowych klientów, w stosunku do których czasem trzeba wykazać elastyczność (np. wydłużyć termin płatności). Nie bez znaczenia jest efekt psychologiczny takiej usługi.

Monitoring polega na tym, że przedstawiciel towarzystwa ubezpieczeniowego dzwoni do kontrahenta swojego klienta, informując, że w imieniu danej firmy zajmuje się monitoringiem płatności. Pyta też, czy odbiorca otrzymał fakturę oraz przypomina o terminie zapłaty. Obowiązkiem klienta jest jedynie przesyłanie cotygodniowego zestawienia wystawionych faktur.

Jeśli kontrahent spóźnia się z płatnością, ubezpieczony klient musi zgłosić faktury do windykacji. Ma na to od 30 do 45 dni, począwszy od terminu płatności faktury. Może też skorzystać z opcji automatycznej - system sam pilnuje terminów zgłaszania faktur. Po tym rozpoczyna się proces windykacji (kosztuje od 3 do 8 proc. zwindykowanej kwoty). Jeżeli windykacja nie przyniesie efektu, odszkodowanie wypłacane jest po 60 dniach od zgłoszenia braku płatności.

- W pierwszej kolejności podejmujemy z kontrahentem naszego klienta kontakt telefoniczny, listowy, e-mailowy lub sms-owy, zmierzający do ustalenia przyczyn opóźnienia w płatnościach. Gdy takie działania nie przynoszą rezultatów, następuje bezpośredni kontakt z dłużnikiem. Ma on doprowadzić do uregulowania lub ograniczenia zaległości płatniczych bądź też zawarcia ugody - mówi Elwira Ostrowska-Graczyk z PZU.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Motiveo

Motiveo.pl to nowy sposób na tworzenie współczesnych systemów motywacyjnych dla handlowców. Platforma ta przeznaczona jest dla całego sektora MŚP.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »