| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Jak prawidłowo realizować projekt

Jak prawidłowo realizować projekt

Informacja, że projekt znalazł się na liście pozytywnie zaopiniowanych przez instytucję dokonującą oceny i przeznaczonych do dofinansowania, nie daje wprawdzie pewności, że otrzymamy dotację, ale z pewnością w znaczący sposób przybliża do tego momentu. Dzieli nas od niego tylko realizacja projektu. Najczęściej jednak właśnie etap realizacji jest najbardziej złożony, pracochłonny i najtrudniejszy, dlatego warto się do niego jak najlepiej przygotować.

Pierwsza transza dofinansowania w projektach konkursowych wyliczana jest najczęściej jako procent kwoty dofinansowania przewidzianej na pierwsze 12 miesięcy wdrażania projektu (jego wielkość ustala instytucja wdrażająca). Wniosek o jej wypłatę można złożyć równocześnie z podpisaniem umowy o dofinansowanie.

W umowie o dofinansowanie projektu może zostać wskazany krótszy niż standardowe 60 dni termin wypłaty pierwszej transzy.

Wypłata kolejnych transzy następuje po rozliczeniu co najmniej 80 proc. kwoty dotychczas otrzymanych transz, które nie zostały rozliczone (sumy kwot dotychczas nierozliczonej i ostatniej otrzymanej transzy). W celu zwiększenia płynności finansowej beneficjentów instytucja wdrażająca może jednak obniżyć próg rozliczenia otrzymanych transz umożliwiający przekazanie kolejnej transzy.

Wnioski o płatność należy składać do instytucji wdrażającej w terminach wynikających z ustalonego przez nas wcześniej harmonogramu płatności.

Do poprawnie wypełnionego wniosku o płatność musimy dołączyć poświadczone za zgodność z oryginałem kopie wszystkich dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury i/lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej, oraz - w przypadku dokumentów poświadczających np. wkład rzeczowy - innych dokumentów niebędących dokumentami księgowymi). Do dokumentów poświadczających poniesienie wydatków należy załączyć dokumenty potwierdzające faktyczne dokonanie płatności (np. kopie poświadczone za zgodność z oryginałem wyciągów z rachunku bankowego). Każdy dokument (oryginał) powinien być opisany na odwrocie w odpowiedni sposób, aby widoczny był jego związek z projektem i następnie podpisany przez osobę uprawnioną. Do wniosku należy dołączyć kopie obu stron dokumentu poświadczone przez beneficjenta za zgodność z oryginałem.

UWAGA

Bardzo istotne jest to, iż rozliczeniu podlegać mogą wyłącznie wydatki faktycznie poniesione, i to wyłącznie w konkretnej wysokości, a nie szacunkowe bądź liczone jako udział w ogólnych wydatkach.

Instytucja wdrażająca ma obowiązek sprawdzenia poprawności wniosku i załączonej dokumentacji pod względem formalnorachunkowym i merytorycznym w terminie 21 dni kalendarzowych od dnia złożenia wniosku. W przypadku stwierdzenia błędów lub braków formalno-rachunkowych instytucja wdrażająca wzywa do poprawy wniosku, przesłania brakujących informacji lub udzielenia niezbędnych wyjaśnień.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »