| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > W okresach przedświątecznych wzrasta zainteresowanie bonami

W okresach przedświątecznych wzrasta zainteresowanie bonami

 Z bonów towarowych korzysta około 80 tys. pracowników. Największe zainteresowanie bonami jest w okresie świąt. Do wyboru są bony żywnościowe, turystyczne, elektroniczne, podarunkowe. Średnia wartość bonów, które otrzymują pracownicy w okresach przedświątecznych, wynosi 300 zł.

Na naszym rynku działa pięciu wystawców bonów towarowych i usługowych. Są to: Sodexho Pass Polska, Bonus Systems, Accor Services Wasza Żywieniowa i TravelPass Polska (bony turystyczne).

- Jak w każdej branży, pomiędzy firmami oferującymi bony towarowe panuje walka konkurencyjna. Powoduje to, że oferta jest coraz bardziej atrakcyjna i dostosowana do wymagających potrzeb dotychczasowych i nowych klientów - mówi Anna Kliszczyk, kierownik administracyjny z firmy Wasza Żywieniowa.

Liderem na rynku bonów żywnościowych jest przedsiębiorstwo Sodexho Pass Polska. Oprócz bonów żywnościowych oferuje od dwóch lat kupon rekreacyjno-rozrywkowy. Posiadacze tych bonów mogą korzystać z kin, teatrów, klubów sportowych. Sodexho Pass w grudniu ubiegłego roku zaskoczyło dość skromny polski rynek dwiema nowymi ofertami bonowymi: kuponem restauracyjnym i kuponem Beauty. Oferuje także kartę elektroniczną typu Visa Elektronic z limitem kwoty pieniężnej. Ma ona w zasadzie charakter bonu podarunkowego.

Drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży i pozycję wicelidera zajmuje Bonus System. Firma zajmuje się obsługą nowoczesnych i innowacyjnych systemów motywacyjnych i podarunkowych dla pracodawców. Polskim firmom może zaoferować dwa rodzaje kuponów: klasyczny bon papierowy i kartę elektroniczną o charakterze kredytowym.

Kilka lat temu na polski rynek we współpracy z Kredyt Bankiem i Mastercard, Bonus Systems wprowadził kartę elektroniczną Bonus+. Jest ona nadal obecna w ofercie tego przedsiębiorstwa i zdobywa nowych klientów.

Karty elektroniczne jako odmiana kuponu towarowego łączy w sobie cechy bonu żywnościowego oraz elementy typowej przedpłaconej karty elektronicznej. Karta z reguły daje większą niż bon możliwość wyboru zakupu towaru lub obiadu w sklepie, barze lub restauracji. Ponadto ma ona tę zaletę, że eliminuje ograniczenia co do nominału bonu towarowego.

Inny wystawca kuponów towarowych, firma Accor Services Polska jest nastawiona głównie na bony typowo żywnościowe. Za ich pośrednictwem pracownicy mogą płacić za obiady lub inną żywność. Firma oferuje kupony w tzw. systemie Ticket Restaurant. Jest polskim oddziałem dużej międzynarodowej grupy Accor. Na rynku europejskim oferuje także usługi w zakresie turystyki oraz usługi specjalistyczne na rzecz różnego rodzaju przedsiębiorstw i instytucji.

Z roku na rok firma zdobywa na polskim rynku nowych akceptantów kuponów żywnościowych, punkty usługowo-handlowe. Są to różnego rodzaju sklepy spożywcze, bary, restauracje. O ile w 2000 roku było ich około 5,5 tys, o tyle obecne dane szacunkowe firmy mówią o ponad 10 tys. punktów.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Biuro rachunkowe PROGRES s.c.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »