| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Biznes i finanse

Jak rozruszać inwestycje?

Aktualizacja: 25.11.2010

Rok 2010 przyniósł poprawę sytuacji gospodarki i sektora przedsiębiorstw. Jednak zastój w inwestycjach trwa nadal. Upragniony wzrost zależy do wielu zmiennych. Jedną z nich jest oczekiwane przez firmy zwiększenie się popytu. Analitycy tymczasem prognozują 3-proc. wzrost inwestycji na koniec 2010 r. Czy jest on możliwy? »

Odbiór majątku stanowiącego przedmiot umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie

Aktualizacja: 15.11.2010

Przedsiębiorca, który zabezpieczył zapłatę swych należności poprzez zawarcie z klientem umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie, w przypadku niespłacenia zobowiązań przez tego ostatniego, musi przeprowadzić zgodny z prawem proces odbioru majątku. Kontrowersje na tle niejednoznacznie spisanej umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie, zaniechanie pewnych czynności lub wykonanie ich w sposób nieprawidłowy niesie ze sobą ryzyko sporu sądowego. »

Dostawy just in time

Aktualizacja: 02.11.2010

Celem każdego przedsiębiorstwa jest dążenie do osiągania wyznaczonych celów poprzez jak najefektywniejsze wykorzystanie dostępnych środków. Osiąganie celu, jakim jest zysk, następuje m.in. poprzez minimalizowanie kosztów. Jedną z metod zarządzania kosztami zapasów są dostawy na czas, tzw. just in time. Podstawowe założenia tej metody to redukcja czasu realizacji planu produkcyjnego do minimum i redukcja kosztów magazynowania surowców. »

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

Aktualizacja: 15.10.2010

Blog firmowy to doskonały instrument komunikacji marketingowej w Internecie, zdobywający na świecie coraz większą popularność. W Polsce jeszcze dość słabo wykorzystywany. Blog firmowy świetnie się nadaje do działań związanych z PR, nieco mniej do działań czysto marketingowych. »

Pożyczki - pomagają czy szkodzą płynności finansowej?

Aktualizacja: 11.10.2010

Zaciągając pożyczkę, należy pamiętać o podstawowej zasadzie: pożycza się cudze, a oddaje swoje. Dlatego też decyzja o tej formie dodatkowego finansowania zadań firmy powinna być poprzedzona analizą możliwości spłaty zobowiązania w każdej sytuacji biznesowej. Niezbędna jest więc nie tylko dokładna analiza finansów spółki, ale także symulacja sytuacji biznesowej przedsiębiorstwa zarówno w okresie korzystnej koniunktury, jak i kryzysu gospodarczego. »

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Aktualizacja: 05.10.2010

W wielu przedsiębiorstwach zdecydowanie nie docenia się znaczenia komunikacji wewnętrznej. Specjaliści ds. komunikacji korporacyjnej są przekonani, iż wysyłka mailowych wiadomości do pracowników w zupełności wystarcza. Tylko gdzie tu dialog? »

Franczyza - jaka i dla kogo?

Aktualizacja: 15.09.2010

Systemy franczyzowe dzielą się na kilka podstawowych kategorii. W zależności od charakteru biznesu, systemu działalności, rodzaju wiedzy technicznej wyróżnia się odpowiednie umowy franczyzowe. Czym one się różnią? »

Jakie warunki musi spełnić firma, aby zaistnieć na rynku NewConnect

Aktualizacja: 08.09.2010

NewConnect otwiera swe bramy dla firm innowacyjnych i rozwojowych. Jednak sam pomysł na biznes nie wystarczy. Jakie są wymogi dopuszczeniowe dla firmy, mającej aspiracje na wejście na alternatywny rynek GPW? Jak w praktyce wygląda przestrzeganie zasad formalnych? Sprawdź szanse Twojej firmy. »

A może giełda?

Aktualizacja: 01.09.2010

Każde przedsiębiorstwo w pewnym momencie swojego istnienia dochodzi do etapu, kiedy chce się dalej rozwijać, ale potrzebuje do tego celu dodatkowych środków. Rodzą się wtedy pytania w jaki sposób pozyskać kapitał? Czy wejście na giełdę jest dobrym rozwiązaniem? Jak już debiut, to co dalej? »

Od mleczarni do kawiarni. Komu faktor przychylniejszy?

Aktualizacja: 25.08.2010

Factoring jest coraz popularniejszą w kraju formą finansowania przedsiębiorstw skierowaną do wszystkich firm. Z oferty może skorzystać większość przedsiębiorstw, spełniających określone warunki. Czy branża w której działa firma ma dla faktora znaczenie? »

Co-branding - biznesowe małżeństwo

Aktualizacja: 19.08.2010

Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że ciężko pracować należy tylko i wyłącznie na siebie. Firmy szukają przeróżnych sposobów na wyciągniecie marki z kryzysu, zwiększenie sprzedaży, kosztowne zabiegi marketingowe. A gdyby tak połączyć siły? »

Jak napisać skuteczne wezwanie do zapłaty?

Aktualizacja: 27.07.2010

Mam wielu kontrahentów, którzy nie płacą. Moja księgowa wysyła raz w miesiącu do wszystkich, którzy mają zaległości, standardowe wezwania do zapłaty, jednak nie dają one żadnego efektu. Jak powinno wyglądać wezwanie do zapłaty, żeby wywołało pożądany efekt? Z jakich elementów powinno się składać? »

Promocja firm na portalach społecznościowych

Aktualizacja: 20.07.2010

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów. »

Identyfikacja wizualna firmy

Aktualizacja: 15.07.2010

Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko odróżnienie od setek innych firm na rynku, ale również lojalność klientów oraz pozytywny odbiór przedsiębiorstwa na rynku. »

Faktoring niejawny kontra zakaz cesji

Aktualizacja: 12.07.2010

Coraz powszechniejsza staje się praktyka wprowadzania do umów handlowych zakazu cesji (przelewu) wierzytelności, uniemożliwiającego wierzycielom swobodne rozporządzanie swoją należnością. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

PROMAG S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »