| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama

Biznes i finanse

Jak rozruszać inwestycje?

Aktualizacja: 25.11.2010

Rok 2010 przyniósł poprawę sytuacji gospodarki i sektora przedsiębiorstw. Jednak zastój w inwestycjach trwa nadal. Upragniony wzrost zależy do wielu zmiennych. Jedną z nich jest oczekiwane przez firmy zwiększenie się popytu. Analitycy tymczasem prognozują 3-proc. wzrost inwestycji na koniec 2010 r. Czy jest on możliwy? »

Odbiór majątku stanowiącego przedmiot umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie

Aktualizacja: 15.11.2010

Przedsiębiorca, który zabezpieczył zapłatę swych należności poprzez zawarcie z klientem umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie, w przypadku niespłacenia zobowiązań przez tego ostatniego, musi przeprowadzić zgodny z prawem proces odbioru majątku. Kontrowersje na tle niejednoznacznie spisanej umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie, zaniechanie pewnych czynności lub wykonanie ich w sposób nieprawidłowy niesie ze sobą ryzyko sporu sądowego. »

Dostawy just in time

Aktualizacja: 02.11.2010

Celem każdego przedsiębiorstwa jest dążenie do osiągania wyznaczonych celów poprzez jak najefektywniejsze wykorzystanie dostępnych środków. Osiąganie celu, jakim jest zysk, następuje m.in. poprzez minimalizowanie kosztów. Jedną z metod zarządzania kosztami zapasów są dostawy na czas, tzw. just in time. Podstawowe założenia tej metody to redukcja czasu realizacji planu produkcyjnego do minimum i redukcja kosztów magazynowania surowców. »

Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej

Aktualizacja: 15.10.2010

Blog firmowy to doskonały instrument komunikacji marketingowej w Internecie, zdobywający na świecie coraz większą popularność. W Polsce jeszcze dość słabo wykorzystywany. Blog firmowy świetnie się nadaje do działań związanych z PR, nieco mniej do działań czysto marketingowych. »

Pożyczki - pomagają czy szkodzą płynności finansowej?

Aktualizacja: 11.10.2010

Zaciągając pożyczkę, należy pamiętać o podstawowej zasadzie: pożycza się cudze, a oddaje swoje. Dlatego też decyzja o tej formie dodatkowego finansowania zadań firmy powinna być poprzedzona analizą możliwości spłaty zobowiązania w każdej sytuacji biznesowej. Niezbędna jest więc nie tylko dokładna analiza finansów spółki, ale także symulacja sytuacji biznesowej przedsiębiorstwa zarówno w okresie korzystnej koniunktury, jak i kryzysu gospodarczego. »

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Aktualizacja: 05.10.2010

W wielu przedsiębiorstwach zdecydowanie nie docenia się znaczenia komunikacji wewnętrznej. Specjaliści ds. komunikacji korporacyjnej są przekonani, iż wysyłka mailowych wiadomości do pracowników w zupełności wystarcza. Tylko gdzie tu dialog? »

Franczyza - jaka i dla kogo?

Aktualizacja: 15.09.2010

Systemy franczyzowe dzielą się na kilka podstawowych kategorii. W zależności od charakteru biznesu, systemu działalności, rodzaju wiedzy technicznej wyróżnia się odpowiednie umowy franczyzowe. Czym one się różnią? »

Jakie warunki musi spełnić firma, aby zaistnieć na rynku NewConnect

Aktualizacja: 08.09.2010

NewConnect otwiera swe bramy dla firm innowacyjnych i rozwojowych. Jednak sam pomysł na biznes nie wystarczy. Jakie są wymogi dopuszczeniowe dla firmy, mającej aspiracje na wejście na alternatywny rynek GPW? Jak w praktyce wygląda przestrzeganie zasad formalnych? Sprawdź szanse Twojej firmy. »

A może giełda?

Aktualizacja: 01.09.2010

Każde przedsiębiorstwo w pewnym momencie swojego istnienia dochodzi do etapu, kiedy chce się dalej rozwijać, ale potrzebuje do tego celu dodatkowych środków. Rodzą się wtedy pytania w jaki sposób pozyskać kapitał? Czy wejście na giełdę jest dobrym rozwiązaniem? Jak już debiut, to co dalej? »

Od mleczarni do kawiarni. Komu faktor przychylniejszy?

Aktualizacja: 25.08.2010

Factoring jest coraz popularniejszą w kraju formą finansowania przedsiębiorstw skierowaną do wszystkich firm. Z oferty może skorzystać większość przedsiębiorstw, spełniających określone warunki. Czy branża w której działa firma ma dla faktora znaczenie? »

Co-branding - biznesowe małżeństwo

Aktualizacja: 19.08.2010

Wielu przedsiębiorców wychodzi z założenia, że ciężko pracować należy tylko i wyłącznie na siebie. Firmy szukają przeróżnych sposobów na wyciągniecie marki z kryzysu, zwiększenie sprzedaży, kosztowne zabiegi marketingowe. A gdyby tak połączyć siły? »

Jak napisać skuteczne wezwanie do zapłaty?

Aktualizacja: 27.07.2010

Mam wielu kontrahentów, którzy nie płacą. Moja księgowa wysyła raz w miesiącu do wszystkich, którzy mają zaległości, standardowe wezwania do zapłaty, jednak nie dają one żadnego efektu. Jak powinno wyglądać wezwanie do zapłaty, żeby wywołało pożądany efekt? Z jakich elementów powinno się składać? »

Promocja firm na portalach społecznościowych

Aktualizacja: 20.07.2010

13 milionów użytkowników na najpopularniejszym polskim portalu społecznościowym, 5 milionów polskich fanów amerykańskiego portalu i 9 milionów do podziału na mniej popularnych. Dzięki portalom społecznościowym Twoja firma może stać się rozpoznawalna wśród 27 milionów polskich internautów. »

Identyfikacja wizualna firmy

Aktualizacja: 15.07.2010

Tożsamość firmy są to cele, treści oraz idee, które przedsiębiorstwo chce przekazać otoczeniu. Istotnym składnikiem tworzenia strategii relacji firmy z otoczeniem jest jej wizualizacja. Odpowiednio przygotowany system wizualizacji firmy jest w stanie zapewnić firmie nie tylko odróżnienie od setek innych firm na rynku, ale również lojalność klientów oraz pozytywny odbiór przedsiębiorstwa na rynku. »

Faktoring niejawny kontra zakaz cesji

Aktualizacja: 12.07.2010

Coraz powszechniejsza staje się praktyka wprowadzania do umów handlowych zakazu cesji (przelewu) wierzytelności, uniemożliwiającego wierzycielom swobodne rozporządzanie swoją należnością. »

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bartosz Struzik

Dyrektor Zarządzający internetowego serwisu pracy MonsterPolska.pl, polskiego oddziału międzynarodowej grupy Monster.com.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »